סדרת מכשירי הדגל בייצור יצרנית הסמארטפונים וענקית הצילום היפנית, סוני, לשנת 2015 נחשפה במהלך חודש ספטמבר האחרון, כחלק מתערוכת IFA שהתקיימה בברלין. זו כללה שלושה דגמים – Xperia Z5, Xperia Z5 Premium ו-Xperia Z5 Compact. דיווח חדש המגיע מסין חושף כי עבור 2016 קיימות לסוני תוכניות מעט שונות, כשתצמצם את כמות הדגמים בסדרה.
על פי דיווחו של אתר CNBeta, סוני מתכוונת לפתח ולייצר שני דגמי שוק גבוה בלבד, כשאלו יציעו את המערכת על שבב המתקדמת ביותר מבית קוואלקום האמריקאית, Snapdragon 820. יתרה מכך, נמסר כי הכרזות שני המכשירים, הצפויים להוות לסדרת הדגל של החברה, יהיו נפרדות לחלוטין אחת מן השנייה – כשביניהן יחלפו לא פחות מארבעה חודשים.
הראשון מבין השניים יוכרז, על פי הדיווח, בחודש יוני 2016, בעוד השני יוצג באופן רשמי במהלך אוקטובר של אותה שנה. עוד בעניין צמד המכשירים נמסר כי השניים יציגו, סוף כל סוף, שינוי משמעותי בעיצוב בהשוואה למכשירי החברה הקודמים, ויבצעו שימוש נרחב במתכת.
כשזה נוגע לתערוכת CES הקרובה, מעדכן המקור כי סוני לא תציג כל סמארטפון חדש, אף על פי שזו מתכננת לקיים מסיבת עיתונאים כחלק מהתערוכה.