החברות הותיקות חוזרות למשחק, כך עולה מנתוני חברת פלאפון שפורסמו כחלק מהדו”ח הרבעוני של בזק. מול ירידה קשה אך צפויה לעומת נתוני השנה שעברה, נרשם שיפור בחודשים האחרונים ברקע למיזוגים בשוק הסלולר המקומי.
פלאפון הכניסה ברבעון השלישי 729 מיליון ש”ח, ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל של 2014. עם זאת, ההכנסות עלו ב-8 מיליון ש”ח לעומת הרבעון הקודם. הרווח הנקי של פלאפון ירד ב-45% ל-55 מיליון ש”ח בהשוואה לרבעון המקביל ב-2014 אך עלה ב-12% לעומת הרבעון הקודם. החברה מציינת שההכנסות משירותי סלולר ירדו בגלל סיום הסכם האירוח עם הוט מובייל בסוף 2014.
![]()
ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) עלתה ב-3 שקלים לעומת הרבעון הקודם, הפעם הראשונה שערך זה עולה מאז הרבעון השני של 2013(!). גם מספר המנויים מאשש את היפוך המגמה: ברבעון השלישי גייסה החברה 3,000 מנויים חדשים, לאחר שברבעון השני היא הוסיפה מנויים בפעם הראשונה מזה יותר משנתיים.
קריאה נוספת: רגע לפני המיזוג עם גולן – רווחי סלקום צנחו ב-62%
אין ספק ששוק הסלולר עומד לפני סערה. רק ברבעונים האחרונים הצליחו החברות הותיקות לעצור את סחף הירידה בהכנסות ונטישת הלקוחות. עכשיו כשסלקום רכשה את גולן טלקום (העסקה טעונה אישור רגולטורי), כללי המשחק עומדים להשתנות בחזרה לטובתן של השחקניות הגדולות.