רגע לפני המיזוג עם גולן: רווחי חברת סלקום צנחו ב-62%

סלקום TV (צילום: גאדג'טי) סלקום TV (צילום: גאדג’טי)

שמה של חברת סלקום עולה לכותרות בימים אלו בעיקר בשל עיסקת הרכישה של גולן טלקום. בתוך הדיון הסוער של ‘האם על הרגולטור לאשר את הרכישה’ פרסמה סלקום אתמול את הדו”ח הכספי שלה לרבעון השלישי.

רווחי סלקום ברבעון השלישי ירדו ב-62% ל-40 מיליון שקל לעומת רווח של 106 מיליון ברבעון השלישי של 2014. אמנם מדובר בנפילה קשה משנה שעברה אך בהשוואה לרבעון השני, הקודם, סלקום הצליחה להגדיל את הרווח ב-28 מיליון ש”ח. למרות הירידה ברווח, לפחות סלקום יכולה לומר שהיא מרויחה. המתחרה פרטנר דיווחה השבוע על מעבר להפסד של 9 מיליון ש”ח.

ההכנסות ברבעון האחרון הסתכמו ב-קצת מעל מיליארד שקל, שחיקה של כמעט 10% לעומת הרבעון המקביל. מספר המנויים ירד ב-16 אלף ל-2.832 מיליון. ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) עלתה בחצי שקל ל-66 ש”ח.

האם סלקום צריכה את גולן כדי לשרוד?

התחרות בשוק עדיין נותנת אותותיה על החברה ומתבטאת כמעט בכל הפרמטרים, גם אם חלקם מתחילים להתייצב. בראייה של רבעון אחר רבעון לצד המשך ההרעה בשורת ההכנסות ומספר הלקוחות, יש עלייה ברווח ה-EBITDA (רווח לפני מיסים הוצאות מימון) כבר שני רבעונים ברצף.

מספר המנויים לסלקום TV עלה ל-50 אלף, מספר נאה אך לא מקזז את הירידה בסלולר ונראה שגם קצב צירוף המנויים מאט. מכירות מכשירי קצה של סלקום הסתכמה ב-215 מיליון ש”ח לעומת 250 מיליון ש”ח בשנה שעברה.

בדו”ח ישנה גם התייחסות לעיסקת הרכישה של גולן טלקום בסך 1.17 מיליארד שקל. סלקום חושפת כמה נתונים על החברה הפרטית: לגולן טלקום קרוב ל-900 אלף לקוחות וקצב עזיבת לקוחות נמוך במיוחד (לפני הודעת המכירה). רווח ה-EBITDA הצפוי לשנה זו מסתכם בכ-200 מיליון ש”ח והשורה התחתונה אמורה להיות רווחית רק במעט.

השוואת מפרטים