גאדג’טי ביטס: קיבלתם נפח ענן בלתי מוגבל – מה אתם הייתם עושים?

כמות הנושאים שאנו כאן בגאדג’טי מנסים לסקר היא גדולה אך לא תמיד יש מקום להכל. על כן, החלטנו להחזיר את גאדג’טי ביטס – טור שיסכם כמה חדשות מעניינות שלא זכו לכתבה נרחבת משלהם. והנה המנה הראשונה:

קבוצה שטובה בעיקר ביחסי ציבור?

קבוצת ההאקרים ‘אנונימוס’ חשפה אתמול רשימה של כמה מאות אנשים והתארגנויות שקשורים לטענתם לארגון הגזעני ה-KKK. לדבריהם זו תוצאת עבודת מחקר של 11 חודשים. עם זאת, יש לקחת את הרשימה בערבון מוגבל.

בתחילת השבוע הבטיחה אנונימוס שיחשפו גם שמות של ראשי ערים, חברי קונגרס וקציני משטרה שמעורבים בגזענות. הדלפה מוקדמת הראתה שאחת המעורבות הינה ראש העיר של  נוקסוויל, אישה שחיה במשפחה מעורבת ותרמה רבות לקידום ‘לא לבנים’ וזכויות קהילת הלהט”ב.

מישהו אי שם בודק עכשיו את הרשימה המלאה אך בעלי תפקידים בכירים כנראה ולא תראו שם. זו לא תהיה הפעם הראשונה בה אנונימוס מקיימת הרבה פחות ממה שהבטיחה.

ניצול לרעה

לאחר כשנה שבה הציעה מיקרוסופט נפח אחסון ללא הגבלה ללקוחות אופיס 365, התחרטה החברה ומעתה תגביל את האחסון. במיקרוסופט אומרים שהמשתמשים ניצלו לרעה את האפשרות ואחסנו על שרתי מיקרוסופט הכל: את אוסף הסרטים שלהם, שעות של חומרי וידאו, כל אוסף התמונות וגיבוי המחשב שלהם.

משתמשי אופיס יהיו מוגבלים מעתה ל-1 טרהבייט והשירות החינמי ירד מ-15GB ל-5GB. חבילות ה-100GB וה-200GB יבוטלו גם הן והאפשרות היחידה שתישאר הוא אחסון של 50GB תמורת 1.99 דולר.

‘יותר מדי’? אין דבר כזה

מנכ”ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, אמר בראיון שהחברה הולכת להגביר את האובססיה לתוכן ולהשקיע עוד 5 מיליארד דולר בתוכן מקורי בשנה הבאה. בין ההפקות יהיו תכנים בסגנון בוליוודי ואנימה, מה שמדגיש את כוונת נטפליקס להתמקד בהתרחבות בינלאומית. פעם היתה נטפליקס נחשבת כחברת טכנולוגיה שמאתגרת את הרשתות הרגילות. עכשיו כבר ניתן לומר שנטפליקס היא חברת הפקות, שבמקרה יש לה רשת שידור משלה.

לא לבעלי לב חלש

סטיוארט באטרפילד הוא המנכ”ל של אחד הסטארטאפים הכי מדוברים בעמק הסיליקון, Slack. שווי החברה שמציעה אפליקציית צ’אט לצוותי עבודה טיפס במהירות בשנתיים האחרונות עד ל-2.8 מיליארד דולר והוא מדורג במקום ה-38 ברשימת חדי הקרן של מגזין פורצ’ן.

בראיון ל-CNBC, אמר סטיוארט כי הוא לא יתפלא אם השווי של Slack ייחתך בחצי. אם בעלי חדי הקרן מאמינים שהערכות השווי גבוהות מדי, האם נראה כאן נבואה שמגשימה את עצמה מוקדם הרבה יותר ממה שחשבנו?

פטנט על הקובייה

כאילו שלא היו חסרות צרות ל-GoPro, אז עכשיו חברת פולרואיד תובעת אותה בגין הפרת פטנט עיצוב. אמנם ה-Session החדש והקובייתי של גופרו דומה מאוד למצלמת ה-Polaroid Cube. אך מבחינת המפרט הקשר דל ביניהן. בית המשפט יחליט האם עיצוב הקוביה יחשב כהפרת פטנט. כבר היו תקדימים בנושא הזה.

GoPro-Session-gadgety_v_polaroidcube-black

השוואת מפרטים