הרבעון השלישי אמנם חלף לו לפני לא מעט זמן, אך הערכותיהן של חברות המחקר בדבר שוק הסמארטפונים אינן ממהרות לבוא ומפורסמות רק בימים אלו. כעת מדובר בחברת IDC, המציגה את הערכותיה לרבעון.
עולם הסמארטפונים גדל במהלך הרבעון השלישי לשנה, על פי IDC, ב-6.8%, כאשר נמכרו 355.2 מיליון מכשירים, בהשוואה לרבעון הזהה אשתקד, אז נמכרו 332.6 מיליון יחידות “בלבד”. אם נרד לפרטים ונבחן כיצד הצליחו יצרניות הסמארטפונים במכירות, ניתן לצפות בתמונה זהה למדי לזו שהוצגה ברבעון הקודם.
סמסונג, הממוקמת בראש הטבלה, מכרה 84.5 מיליון סמארטפונים במהלך הרבעון השלישי של השנה בלבד, בניגוד לאותו הרבעון אשתקד, בו נמכרו 79.6 מיליון יחידות ממכשיריה. אפל, לעומתה, מכרה 48 מיליון סמארטפונים, המההווים ל-גידול של 11.8% לעומת 39.3 מיליון אייפונים אותם מכרה באותו הרבעון בשנה שעברה.

את שאר המקומות ברשימת חמשת הגדולים של עולם הסמארטפונים תופסות לא אחרות מאשר שלוש יצרניות סיניות. על המקום השלישי שומרת Huawei, עם מכירות של 26.5 מיליון מכשירים (27.4 לפי הנתון שפירסמה וואווי עצמה), כאשר במקום הרביעי נמצאת לא אחרת מאשר ענקית הטכנולוגיה לנובו. זו מוכרת 18.8 מיליון סמארטפונים, בהשוואה ל-16.9 מיליון ברבעון הזהה לפני כשנה (נתון משוקלל יחד עם החברה הבת מוטורולה).
בכך, מדיחה החברה את Xiaomi למקום החמישי בטבלה עם מכירות של 18.3 מיליון מכשירים, המהווים ל-5.2% מכלל נתח השוק, לעומת 5.3% בהן אוחזת לנובו – הבדל קטן, אך בהחלט משמעותי. כשזה נוגע לשאר היצרניות, אלו ממשיכות להיפגע מהתחזוקתן של אפל, סמסונג וכן של הסיניות, כאשר מחזיקות ב-44.8% מנתח השוק לרבעון, לעומת 49% ברבעון השלישי של 2014.
ומה דעתכם? האם תצליח וואווי לעמוד ביעדיה ובסופו של דבר להתקרב למכירות האייפונים של אפל?