עדיין מוקדם לומר זאת, שהרי חברות הטכנולוגיה טרם פירסמו את דוחותיהן הכספיים הסופיים עבור הרבעון השלישי של השנה, אולם על פי דיווח חדש מקוריאה עושה רושם כי סמסונג הינה עדיין יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם.
על-פי ה-Korea Herald, שומרת סמסונג על התואר הנכסף כאשר היא אוחזת ב-24.6% ממכירות מכשירי הסמארטפון בשוק ברבעון השלישי של השנה. מדובר בירידה בהשוואה לנתונים שהציגה החברה ברבעון הקודם.
בעוד נתוני מכירות מספריים עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר 2015 לא נחשפו, מציין המקור לדיווח כי ישנה ציפיה כי סמסונג תציג ירידה במכירות המכשירים משנה לשנה, זאת לאור התחרות העזה המגיעה מטעם היצרניות הסיניות.

עוד מציין הדיווח כי אפל גם היא שומרת על נתח שוק הגבוה דיו על מנת לשמר את המקום השני ברשימה אחרי סמסונג, תוך שהיא אוחזת ב-13.7% מהשוק לאחר ירידה מנתח של 15.4% ברבעון המקביל אשתקד.
Huawei צומחת על חשבון המתחרות
הנתון המעניין ביותר הנובע מהדיווח הוא דווקא זה הנוגע לשחקנית הנמצאת במקום השלישי ברשימה – Huawei, זו מצליחה לא רק לשמור על מיקומה זה רבעון נוסף, אלא גם להגדיל את נתח השוק שלה באופן משמעותי, ככל הנראה על חשבון המתחרות הגדולות אפל וסמסונג.
על פי הדיווח עלה חלקה של וואווי בשוק הסמארטפונים ל-8.4% ברבעון השלישי של השנה, זאת בהשוואה לנתון של 7.5% אותו רשמה ברבעון הקודם.
את נתוני המכירות הרשמיים תחשוף אפל עם פרסום דוחותיה ביום שלישי הקרוב, ה-27 באוקטובר, כאשר סמסונג ו-Huawei גם הן צפויות לפרסם דוחות כספיים עד סוף החודש הנוכחי או תחילת חודש נובמבר.
סמסונג אינה נוהגת לפרסם נתוני מכירות עבור מכשירי הסמארטפון שלה, כך שניאלץ להמתין להערכות נוספות מטעם חברות המחקר (IDC, גרטנר או Strategy Analytics) על מנת לקבל תמונה טובה יותר של המצב הקיים בשוק.