לאחר גל של שמועות בנוגע לשירות מוסיקה ייעודי של YouTube והכרזה ראשונית בחודש יוני האחרון, אישרה אתמול מנכ”לית יוטיוב הנוכחית, סוזן ווג’יסקי (Susan Wojcicki), פעם נוספת שהחברה עובדת על השירות החדש. ווג’יסקי אמרה כי היא מקווה שהשירות ייפתח בקרוב, אך לא הייתה יכולה להתחייב לגבי תאריך ספציפי (הצפי עד כה היה לקיץ 2014 שחלף כבר או סוף השנה הנוכחית לכל המאוחר).

בנוסף אמרה ווג’יסקי שיש כאן הזדמנות גדולה מכיוון שיש כל כך הרבה מוזיקה זמינה, אך החברה עדיין מנסה להבין כיצד לתת לאנשים את האפשרויות הטובות ביותר, כשהכוונה היא כנראה לקביעת מודל התשלום ותוכניות המנויים השונות. ווג’יסקי מתייחסת למודל הקיים ביוטיוב, המבוסס פרסומות, אולם מציינת כי בבחינת נושא שירות המוסיקה ייבחנו “מתן אפשרות בחירה בין מודל תשלום חודשי להצגת פרסומות”.
על-פי השמועות בחודשים האחרונים, שירות חדש שנודע בשם Music Key מבית יוטיוב אמור היה להתחרות באתרים כמו Spotify ולהציע מודל של צפייה בלתי מוגבלת וללא פרסומות בקליפים ואפילו הופעות חיות תמורת 9.99$ לחודש עם ניסיון חינם ל-30 יום ואפשרות להורדת התכנים וצפייה בהם גם במצב Offline.
כמו כן, אז הביעו חלק מחברות המוזיקה הקטנות יותר חשש שמא יוטיוב תנצל את כוחה על מנת להציע להן תנאים נוקשים מדי תוך כדי איום בהסרת התכנים שכבר קיימים באתר, או שהגולשים עצמם יעדיפו לא לשלם על התכנים ולהמשיך לצפות בהם ללא תשלום, כך שבסופו של דבר השירות החדש יוביל דווקא לצמצום היקף התכנים הזמינים ולא להגדלתם.