דיווח: מיקרוסופט תנטוש את שמות המותג Windows Phone ונוקיה

לא עוד Windows Phone: ענקית התוכנה מיקרוסופט צפויה לזנוח בעתיד הקרוב את שם המותג של מערכת ההפעלה למובייל שהושקה בתחילת 2010. במקום זאת, תעשה החברה שימוש בשם המוכר Windows כצעד מקדים לאיחוד סביבות העבודה, ובמטרה לבסס עליו הצלחה גם בזירת המובייל.

הפרטים נלקחו מתוך מסמך פנימי שהגיע לידיו של אתר GeeksOnGadgets, אלו אושרו מאוחר יותר גם על ידי אתר הטכנולוגיה The Verge. על פי האמור במסמך, חוץ מנטישת שמה של מערכת ההפעלה למובייל, מיקרוסופט תחדל מלהשתמש בשם נוקיה כבר בעונת החגים הקרובה. “כחלק מהמעבר ההדרגתי שלנו, נחדל מלהזכיר את שם היצרן [נוקיה] בקמפיינים”, נכתב באחד הסעיפים.

המקור מוסיף שמכשירי הסמארטפון אותם חשפה מיקרוסופט בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית בברלין, Lumia 830 ו-Lumia 730, הם האחרונים לשאת את שמה של נוקיה. לעומת זאת, את שם המותג “לומיה” שהפך מזוהה עם מערכת ההפעלה מבוססת האריחים, תמשיך מיקרוסופט לקדם ולפתח.

עם השלמת תהליך המעבר עליו מדברת מיקרוסופט, לא יהיה מבחינתה כל הבדל בין מערכות ההפעלה שלה – כולן יבוססו על אותה ליבת קוד, ומכאן שאפשר יהיה לכנות את כולן בשם Windows. לאחר פרסום הידיעה התבקשה מיקרוסופט למסור את תגובתה, אך מחלקת הדוברות של החברה מסרה כי אין לה במה לשתף אותנו.

השוואת מפרטים