הוכרזו: +Nokia X, Nokia X ו-Nokia XL – סדרת מכשירי האנדרואיד של נוקיה

Nokia-X-5

יצרנית הסלולר הפינית נוקיה הכריזה לפני שעה קלה על משפחת Nokia X – שלושה מכשירי סמארטפון חדשים מתוצרתה המאובזרים לראשונה במערכת ההפעלה אנדרואיד. שניים מהמכשירים החדשים, Nokia X ו- +Nokia X, מייעדת החברה עבור שווקים מתפתחים, בעוד מכשיר נוסף, ה-Nokia XL, מיועד עבור השווקים המפותחים. את הסדרה החדשה ממקמת החברה בין סדרת Asha בת השנתיים אשר מיועדת לשוק הנמוך ובין סדרת ה-Lumia.

כפי שסיפרו השמועות שמלוות אותנו כבר שבועות ארוכים, מפרטם של שני המכשירים המיועדים לשוק הביניים, ה-Nokia X וה- +Nokia X כוללים מסך 4 אינץ’ ברזולוציית 480X800 היוצרת צפיפות של 233 פיקסלים לאינץ’ בודד. מתחת למכסה המנוע ישנו מעבד כפול-ליבה בתדר 1.0GHz על גבי פלטפורמת Snapdragon S4 אשר כוללת בנוסף זיכרון RAM בנפח 512MB (או 768MB עבור גרסת ה-X פלוס) ונפח אחסון פנימי 4GB הניתן להרחבה עם כרטיס זיכרון מסוג microSD (עד 32GB).

למכשירי ה-Nokia X וה- +Nokia X מצלמה ראשית עם חיישן 3 מגה-פיקסל ללא פלאש ועם זום 4x, זו מאפשרת צילום וידאו ב-FWVGA (או 480×864), רדיו FM וסוללת 1,500mAh שתספק עפ”י הגדרות יצרן עד 10.5 שעות שיחה ב-3G ועד 8.4 שעות צפיה בוידאו.

מכשיר ה-Nokia XL יציג מפרט הכולל מסך IPS LCD בגודל 5 אינץ’ ברזולוציית 480X800 היוצרת צפיפות של 187 פיקסלים לאינץ’ בודד. מתחת למכסה המנוע ישנו מעבד כפול ליבה בתדר 1.0GHz על גבי פלטפורמת Snapdragon S4 אשר כוללת בנוסף זיכרון RAM בנפח 768MB ונפח אחסון פנימי 4GB הניתן להרחבה עם כרטיס זיכרון מסוג microSD (עד 32GB)

למכשיר ה-Nokia XL מצלמה ראשית עם חיישן 5 מגה-פיקסל, פלאש LED וזום 4x, זו מאפשרת צילום וידאו ב-FWVGA (או 480×864) ומצלמה משנית 2 מגה-פיקסל עם אפשרות צילום וידאו ב-HD 720P, רדיו FM וסוללת 2,000mAh שתספק עפ”י הגדרות יצרן עד 13 שעות שיחה ב-3G ועד 6 שעות גלישה על-גבי רשת Wifi.

אנדרואיד היא לא מילה גסה

אף שחטיבת המובייל של נוקיה תועבר בקרוב לשליטתה של ענקית התוכנה מיקרוסופט, מריץ מכשיר ה-Nokia X את מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. החברה בוחרת שלא לציין גרסה ספציפית – משום שלמשתמש הפשוט זה לא אמור לשנות הרבה. את ממשק המשתמש המוכר של אנדרואיד החליפה נוקיה בכזה שעיצבה בעצמה, דרכו לא ניתן לגשת לחנות האפליקציות הגדושה של גוגל.

למיקרוסופט אין סיבה לדאגה – פתיחותה של אנדרואיד איפשרה לנוקיה לעצב את ממשק המשתמש בדמותה של מערכת ההפעלה Windows Phone, מה שאולי יסייע לחברה בשיווק עתידי של מכשירי השוק הבינוני והגבוה שלה בשווקים מתפתחים.

ממשק המשתמש שבנתה נוקיה על-גבי אנדרואיד כולל וריאציה של ממשק האריחים של Windows Phone, המוכר ממכשירי הלומיה של החברה. נוקיה הדגישה את אפשרויות העיצוב של האריחים (אפליקציות) על גבי המסך באמצעות ה-Fastlane, זה יאפשר לסדרם כאוות נפשכם על המסך.

Nokia X זמין לרכישה החל מהיום במחיר 89 יורו (כ-430 ש”ח) ובהדרגה בשווקי אסיה, אירופה, אפריקה והמזרח התיכון, כאשר שני המכשירים האחרים לסדרת ה-X ישווקו החל מהרבעון השני ובמחיר של 99 יורו (כ-475 ש”ח) עבור ה- +Nokia X ובמחיר של 109 יורו (כ-525 ש”ח) עבור דגם ה-Nokia XL.

השוואת מפרטים