האם נוקיה במו”מ עם מייקרוסופט להוצאת קו מכשירים מבוססי Windows Phone 7?

כידוע לכולנו, ממלכת נוקיה הבינה השנה שהיא רחוקה מלחיות באגדה. יצרנית הסלולר הגדולה בעולם פיטרה אלפי עובדים, כולל את הבכירים ביותר, דחתה הוצאת מכשירים, הכריזה על מערכת הפעלה חדשה מבוססת לינוקס ובאופן כללי ירתה לכל הכיוונים בלי להתחשב בכך שהפגיעות המפוספסות רק מדגישות את פרפורי הגסיסה שלה.

הבוקר, בגיליון מספר 98 של מגזין ה-Mobile Review, חושף אלדאר מורטאזין כי מזה כחודש מנהלת נוקיה שיחות חשאיות עם לא אחרת מאשר מייקרוסופט, על האפשרות שנוקיה תוציא לשוק סדרת מכשירי Windows Phone 7, לפחות עד שמערכת ההפעלה הרחוקה-משלמה MeeGo תהיה מוכנה לשיווק:

“בחודש האחרון מתנהלים בדלתיים סגורות דיונים על שיתוף פעולה מורחב בין נוקיה למייקרוסופט (שיחות דו-צדדיות, שהוצתו ע”י הנהגת נוקיה החדשה). לא מדובר שם על חילופי טכנולוגיות פשוטים, אלא על יצירת קו מכשירים שלם של מכשירי Windows Phone שיזכו לשם נוקיה, לערוצי השיווק של נוקיה ולמאפיינים הרגילים של מוצריה. זהו צעד נואש עבור שתי החברות. ניסיון אחרון להינצל מהאנדרואיד, הרומס את כל מה שנקרה בדרכו.

[…]

לדעתי, החלטה לאחד כוחות עם מייקרוסופט במישור זה תהיה הפסד לנוקיה. לנוקיה היה צוות פיתוח חזק […] אך יצירת ברית מסוג זה, משמעותה חתימה סופית על הודאה באיבוד שליטה וחוסר אונים מוחלט. זכורני מה שאמר אחד מסגני הנשיא בנוקיה על איחוד Siemens Mobile ו-BenQ: ‘שתי תרנגולות אינן שוות נשר’. בריתות לא תצלנה את נוקיה. רק דבר אחד היא יכולה לעשות: להתחיל לעבוד! […] לצערי, ההסטוריה של נוקיה מתחילה להידמות לזו של הטיסה הקרבית: המהירות כל הזמן מתגברת, אך הטייסים לא מסוגלים להתמודד עם זה.”

הסיבה שגם עבור מייקרוסופט מחשיב מורטאזין את האפשרות הזו לצעד נואש היא ידיעתה של החברה שבזמן שנוקיה תמכור מכשירי Windows Phone, היא תעבוד יחד עם אינטל על ה-MeeGo, המיועדת להתחרות במייקרוסופט לא רק בשוק הסלולר, אלא במגרש הביתי שלה – שוק המחשבים האישיים.

בכל אופן – אין ספק שמדובר באפשרות בעל השלכות מעניינות (כמו הגדלת נתח השוק הפוטנציאלי של מייקרוסופט בסלולר בלא פחות ממאות אחוזים). נמשיך ונעקוב אחרי הרומן הלא-טבעי הזה.

השוואת מפרטים