![]()
קמעונאית הרשת הגדולה בעולם אמאזון מתכננת לחלק סמארטפונים ללא עלות, כך עולה מדיווח של ג’סיקה לסין ואמיר אפרתי. עפ”י הדיווח, באמאזון לא מעוניינים לגבות תשלום עבור מכשיר הסמארטפון עצמו בלי קשר להצטרפות לתכנית אצל אחת ממפעילות הסלולר, חלקן נוהגות עדיין לסבסד את המכשירים אל מול התחייבות, אולם יכול ותהיינה דרכי גביה שונות שילוו לקבלת המכשיר, כמו למשל דרישה להירשם לשירות Amazon Prime בעלות של 79$ לשנה.
דיווחים על הטלפון של אמאזון עלו כבר מספר פעמים בשנתיים האחרונות, האחרון בהם הציע כי אמאזון עובדת על שני מכשירי טלפון, אשר אחד מהם יכלול מסך תלת-מימד ללא צורך במשקפיים מיוחדים, שיאפשר מעקב אחר תנועות העיניים וצפיה בתוכן המוצג על-גבי המסך כאשר התמונה תיראה כמרחפת אל מול העין.
חותכת בבשר החי

אמאזון לא תהיה הראשונה להציע טלפונים בעלויות מופחתות, והייתה זו דווקא גוגל אשר החלה עם הטרנד כאשר הציעה את מכשיר הנקסוס 4 בעל המפרט המרשים למכירה בעלות נמוכה משמעותית מטלפונים דומים בשוק, אולם על-מנת להציע טלפונים ללא עלות, יהיה על אמאזון לשכנע את יצרניות הטלפונים עימן עובדת החברה כי המהלך ישתלם, ולשאת בעלויות המכשירים ובהפסדים הנובעים מסבסוד מלא שלהם. מן הצד השני תעמודנה ודאי מפעילות הסלולר, עימן יכולה אמאזון להיכנס להסכמים דרכם אלו יסבסדו לפחות חלק מעלות המכשיר בתמורה לרישום לקוחותיה של אמאזון אצל אותן מפעילות.
לו הייתה זו כל חברה אחרת עליה היינו שומעים כי היא מתעתדת להציע מכשירי סמארטפון ללא כל עלות, יכול להיות והיינו מופתעים, אך דווקא במקרה של אמאזון, הידועה מאז יום הקמתה כמי שתשבור את חוקי השוק בכל הנוגע לתחרות, הדבר בהחלט אפשרי. שוק הסמארטפונים היום הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר ובתור חברה אשר נכנסת רק כעת לתחום, יהיה על אמאזון לקחת צעדים נועזים במיוחד.