פרטים ראשונים: האם X7 ו-X7 Mini יהיו שני מכשירי ה-Windows Phone הראשונים של Sony-Ericsson?

הדיבורים על הקאמבק של הטלפונים המייקרוסופטיים בסדרת Xperia המוצלחת של סוני-אריקסון אינם חדשים. הם מסתובבים ברשת כבר כחודש וחצי, מאז אמר בכיר החברה יאן אוּדֶנְפֶלְדְט כי החברה מתכננת טלפונים המבוססים על Windows Phone 7.

הסימן הראשון לקראת השקה של מכשירים כאלה – תמונות ומפרטים – הגיע ביום שישי בדמות סרטון קצר שהועלה ליו-טיוב ובו נראים קווי עיצוב ומפרטים של שני דגמים תחת השמות X7 ו-X7 Mini, שלפי המסמך המצולם צפויים להשקה ברבעון הראשון של 2011.

ה-X7 צפוי, על פי הסרטון, להכיל מעבד Qualcomm MSM8260 במהירות 1.2GHz, מסך קפסיטיבי בגודל 4.3 אינצ’ ורזולוציית WVGA ביחס תמונה של 4:3, מצלמת 8 מגה-פיקסל עם יכולת צילום וידאו ב-HD 720p, יציאת HDMI ותמיכה ב-Dolby Surround.

ה-X7 Mini, כך על פי התמונה, צפוי לכלול מעבד Qualcomm QSD8250 במהירות 1GHz (אותו מעבד הנמצא ב-X10 של SE וב-HD2 של HTC), מסך קפסיטיבי בגודל 3.5 אינצ’ ורזולוציית WVGA, מצלמת 10 מגה-פיקסל עם יכולת צילום וידאו ב-HD 720p, זום אופטי 3X ומבזק Xenon וגם אוזניות מבטלות רעשים.

למרות שהרעיון של שני מכשירי WP7 מבית סוני-אריקסון שיושקו ברבעון הבא, כאשר אחד מהם מקביל ל-X10 והשני ל-X10 Mini, נראה הגיוני, המפרטים אינם כאלה כלל וכלל – סוני אריקסון לא נוהגת להכניס מצלמות טובות יותר בטלפונים קטנים יותר, והסיכוי שנראה אותה מייצרת מכשיר עם מסך 4:3 בזמן הקרוב דומה לסיכוי ש-HTC תחל לייצר מכשירי “צדפה”. כמו כן, מעבד ה-QSD8250 הוא אפשרות מאוד לא סבירה עבור הגרפיקה העשירה של WP7, אפילו על מסך קטן יחסית. לכן, אנחנו מעדיפים לפטור את ה”הדלפה” הזו כזיוף או טעות, ולחכות לפרטים קצת יותר אמינים.

השוואת מפרטים