המשבר הכלכלי עדיין כאן? לפי מקורות בתעשייה טלוויזיות סוני תיוצרנה לראשונה בטאיוואן

למי שחשב שהמשבר הכלכלי מאחורינו – יש לנו חדשות רעות בשבילכם. שלשום פרסם DigiTimes, אתר החדשות הטאיוואני המעורה היטב בתעשיית האלקטרוניקה, כתבה לפיה סוני, שכבר ויתרה על כמה קווי מוצרים בעקבות הקשיים של השנים האחרונות, מתכוונת להעביר עתה את ייצור הטלוויזיות שלה לחברות חיצוניות בפעם הראשונה בהסטוריה.

יצרנית האלקטרוניקה היפנית, שנאבקת מזה מספר שנים בהפסדי ענק, ועתה נוספה לצרותיה היחלשות הדולר שהעלתה את שער היֶן, כבר העבירה את מלאכת הרכבת המסכים שלה לחברות במדינות פחות מפותחות, אך עתה שוקלת להעביר אליהן גם את ייצור הרכיבים עצמם.

לפי מקורות בתעשייה, עד 80% מטלוויזיות ה-LCD של סוני לשנת 2011 יורכבו ע”י חברות טאיוואניות, כאשר בין 40 ל-50 אחוזים מהמסכים הללו ישתמשו בפאנלים שייוצרו ע”י (חברת-בת של) Foxconn, וכל מסכי ה-Google TV ייוצרו ע”י Wistron.

בשנה שעברה כבר מכרה סוני לפוקסקון מפעל שלה לייצור פאנלים בטכנולוגיית LCD, כך שאיכות המסכים אמורה להישאר אותו דבר. רק כוח העבודה, ואיתו גם המחיר, אמורים לרדת.

השוואת מפרטים