חוזר הביתה: מותג Beats Audio חוזר לבעלותה של Beats Electronics

בשנה שעברה, הודיעה במפתיע חברת HTC על רכישת הבעלות על מותג האודיו beats תמורת 300 מיליון דולר. במסגרת העסקה, 50.1% ממניותיה של החברה הועברו לידיה של HTC, מה שהפך אותה לבעלת השליטה הבלעדית במותג, כאשר 49.9% נוספים נותרו בידיה של חברת Beats Electronics. עסקה זו הולידה תוך זמן קצר מכשירי HTC בהם מוטמעות טכנולוגיות האודיו של beats ואף אריזות מכשירים הכוללות בתוכן גם את האוזניות עצמן.

אתמול בערב, הודיעה HTC על החזרה של 25% מהמניות לראשי חברת Beats Electronics האמריקאית, מה שמותיר בידיה של הענקית מטיוואן רק 26% מהמניות ומחזיר את השליטה על המותג לבעליו המקוריים. שני הצדדים מציינים בנוסף כי בעקבות מהלך זה, לא ייפגעו זכויותיה של HTC וכי זו תמשיך לייצר מכשירי טלפון יחד עם טכנולוגיות האודיו של beats, אולם מותג האודיו היוקרתי יוכל להתפתח עתה למחוזות נוספים ואולי להיכלל גם במכשירים של יצרניות אחרות.

ניתן לשער כי מהלך זה נובע מהירידה ברווחיה של HTC ברבעון האחרון לעומת מקבילו מהשנה שעברה, אולם ייתכן גם שב-HTC הרגישו כי השליטה במותג אינה הכרחית כפי שאולי חשבו בעבר.

השוואת מפרטים