הסוף המר: צוות הפיתוח של MeeGo נוטש את נוקיה

לאחר שזנחה את מערכת ההפעלה MeeGo לטובת שימוש במערכת ההפעלה Windows Phone של מיקרוסופט, נראה שבנוקיה ישימו בקרוב סוף לפרויקט הפיתוח שנותר על אש קטנה מאד. הסיבה – צוות הפיתוח שבראשו סוטיריס מקריגיאניס, הודיע לנוקיה על סיום עבודתו בחברה וזאת כמה ימים לאחר שחרור גרסה 1.3 של מערכת ההפעלה עבור מכשיר ה-Nokia N9.

צוות הפיתוח המצומצם למערכת ההפעלה MeeGo, כולל את כל אותם מפתחים שהעדיפו להשאר עובדי נוקיה ולא לערוק לשורותיה של אינטל שבחרה להמשיך במימוש חזונה לפיתוח מערכת הפעלה ניידת רב-תכליתית. אותו צוות היה אחראי גם על פיתוח מכשירי ה-Nokia N9 וה-Nokia N950 שהצליחו להרשים בעת חשיפתם בחודש יוני של השנה שעברה ואף על Nokia N900 שעדיין זוכה לשבחים בקרב קהילת המפתחים. למרות נטישתו של צוות הפיתוח, הזכויות על קוד מערכת ההפעלה MeeGo (או בשם הקוד שלה Harmattan) עדיין נמצאות בידיה של נוקיה, אולם כרגע לא נשמע הגיוני במיוחד שיש בכוונתה של החברה לשכור צוות חדש שימשיך לפתח אותה.

כעת לא ידוע אם בכוונתו של צוות הפיתוח הנוטש להצטרף לשורותיה של אינטל, המפתחת יחד עם סמסונג את מערכת ההפעלה Tizen שהיא מעין איחוד של MeeGo ו-LiMo. כך או כך, עד סוף השנה הבטיחו באינטל וסמסונג להראות לנו מכשירים ראשונים עם מערכת ההפעלה החדשה.

ציר הזמן של פרויקט MeeGo בנוקיה:

פברואר 2010  אינטל ונוקיה מודיעות בתערוכת MWC 2010 על איחוד מערכות – התוצאה: MeeGo
אוגוסט 2010  נחשפות תמונות ראשונות של Nokia N9 ומערכת ההפעלה MeeGo
נובמבר 2010  אינטל ונוקיה משיקות את MeeGo 1.1
דצמבר 2010  אלדר מורטזין מדווח על מו”מ של נוקיה ומיקרוסופט – סימנים ראשונים של משבר
פברואר 2011  נוקיה מטילה את הפצצה – מכריזה על אימוץ מערכת ההפעלה Windows Phone
יוני 2011  נוקיה מודה שמערכת ההפעלה MeeGo היתה תכנית חירום לא מוצלחת
יוני 2011  נוקיה מקיימת את הבטחתה ומכריזה על Nokia N9 מבוסס MeeGo
ספטמבר 2011  מתפרסמת שמועה כי אינטל סוגרת את פרויקט הפיתוח של MeeGo
ספטמבר 2011  אינטל מכריזה על Tizen – שילוב של MeeGo עם LiMo (ובלי נוקיה)

השוואת מפרטים