
אתמול, עם השקת ה-Samsung Galaxy Tab בסלקום, הושקה גם אפליקציית חנות ספרים אלקטרוניים משותפת לסלקום ול”צומת ספרים”. וכאילו כדי להקדים תרופה למכה, קדמה להשקה הזו הכרזה מצד ניופאן וסטימצקי על השקתה הקרובה של החנות שלהן, “עברית”, כאפליקציה לאייפד.
החברות, השותפות בפרוייקט הספרים האלקטרוניים העבריים “עברית”, הודיעו כי בקרוב, ככל הנראה מייד לאחר השקת ה-iPad בישראל, תושק “עברית” כאפליקציה למכשיר, שתאפשר לראשונה קריאת ספרים אלקטרוניים עבריים מוצפנים על מכשיר שאינו הקורא”ל בעל אותו שם.
עד עתה ניתן היה לקרוא את ספרי החנות הגדולה אך ורק על מכשירי ה”עברית” שהושקו עם החנות. עכשיו אומר צביקה שיינפלד, סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי בניופאן, כי כדי להציע את התכנים בחנות לקהל הרחב ביותר מפתחת החברה אפליקציית אייפד שתאפשר לקרוא על גבי הטאבלט של אפל את אותם ספרים אלקטרוניים הזמינים למכשיר הקורא”ל הייעודי, כמו גם ספרים המותאמים ליכולותיו – כלומר: למסך הצבעוני. כמו כן היא תאפשר שימוש ביכולות המולטי-טאצ’, שיתוף ציטוטים בפייסבוק ועוד.
ערן תור, מנכ”ל iDigital, צין כי ה”עברית” תהיה רק “אחת האפליקציות הראשונות לקניית ספרים בעברית על גבי המכשיר”, מה שאומר כנראה שלא תהיה היחידה.
בהמשך, אומר שיינפלד, מתוכננת גם אפליקציית “עברית” למערכת ההפעלה אנדרואיד, כך שניתן יהיה לקרוא ספרים עבריים מהחנות בעלת 620 הכותרים (נכון לאתמול) כמעט על כל סמארטפון.