כפי שדיווחנו לפני כחודש, פייסבוק השיקה אמש באירוע שערכה בסן-פרנסיסקו את App Center, פורטל אפליקציות עצמאי המרכז בתוכו את כל אפליקציות ה-WEB והמובייל שעושות שימוש באינטגרציה מול שירותיה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. השירות, שזמין כבר במספר גדול של מדינות (כולל ישראל) מציע לעת עתה 600 אפליקציות בלבד, אך פייסבוק מבטיחה כי אפליקציות חדשות יתווספו כל הזמן ובקצב די מהיר.
חשוב עתה לשים לב כי אין מדובר בחנות, מאחר ופייסבוק לא מוכרת את האפליקציות, אלא רק מקשרת לעמוד הבית שלהן בשלושה מוקדים אפשריים: בפייסבוק עצמה, ב-AppStore של אפל או ב-Play של גוגל. אפליקציית Flixster למשל, אינה זמינה כאפליקציה ייחודית ל-iOS ואנדרואיד, לכן פייסבוק מקשרת אל עמוד הבית הייחודי שלה וגם לעמוד האפליקציה ברשת החברתית. בנוסף קיימת גם קטגוריית אפליקציות Timeline, שם נוכל למצוא את כל האפליקציות המסוגלות להתממשק עם פרופיל ה-Timeline שלנו.
עמוד הבית של מרכז האפליקציות כולל טבלת אפליקציות מומלצות על ידי פייסבוק וכן טבלת אפליקציות פופולאריות בקרב החברים שלנו בלבד. בתחתית, תציע פייסבוק את הטבלאות המוכרות יותר שיציגו את האפליקציות בעלות הציון הגבוה ביותר, אלו שזוכות לקצב הורדות גבוה וכן אלו שהכניסו הכי הרבה כסף ממכירות בתוך האפליקציה. לצד טבלאות אלה ממקמת פייסבוק אפליקציות “מקודמות” שיוצריהן משלמים בכדי שיופיעו שם.
עוד ניתן לבצע מיונים שונים כגון אפליקציות WEB בלבד, מובייל בלבד או כולן ביחד אותן ניתן למיין כמובן גם על פי נושאים – משחקים, בידור, פייסבוק, מוזיקה, חדשות, כלים ועוד. חיפוש אפליקציות ייעשה באמצעות תיבת החיפוש הראשית של הרשת החברתית. הבשורה האמיתית המגיעה ממרכז האפליקציות (לפחות מבחינתנו) היא העובדה שמעתה, כל ההזמנות מחברינו להשתמש באפליקציה מסוימת – מגיעות למרכז האפליקציות בלבד ולא יופיעו יותר בתפריט ההתראות הראשי.
![]()
מה דעתכם על מרכז האפליקציות של פייסבוק? האם יהפוך בעתיד למתחרה רציני בשירותיהן של אפל וגוגל?