מיקרוסופט בקמפיין חדש: “Internet Explorer – הדפדפן שאהבתם לשנוא”

ענקית התוכנה מיקרוסופט מקבלת באחרונה שבחים רבים על מוצריה השונים, המציגים ממשקים מודרניים, נוחים ומהירים. בין המוצרים הללו ניתן למנות את גרסאותיה השונות של מערכת ההפעלה הניידת Windows Phone, את חנות האפליקציות שלה שממשיכה לגדול בקצב מרשים וכמובן את Windows 8 הזמינה להורדה בחינם בגרסת Consumer Preview. גם אנחנו בגאדג’טי ניסינו את מערכת ההפעלה החדשה ומאמינים כי דרכה של מיקרוסופט לפסגת שוק הטאבלטים כבר סלולה בזכותה, אולם ברדמונד לא כל-כך רגועים בקשר לשוק הדפדפנים, בו ממשיכה החברה לאבד נתח שוק חשוב.

למרות שעדיין ניצב בראש הטבלה עם נתח שוק של 35 אחוזים, דפדפן ה-Internet Explorer של מיקרוסופט מאבד גובה כבר במשך תקופה ארוכה לטובתם של Chrome מבית גוגל (מקום שני, 30.7%) שממשיך להתפלש בקצב מהיר ו-FireFox מבית קרן מוזילה (מקום שלישי, 25.1%) שמצליח לשמור על קו אחיד. בכדי לשנות את המצב, מיקרוסופט משיקה את קמפיין “הדפדפן שאהבתם לשנוא” במסגרתו הקימה אתר אינטרנט ייעודי לקידום גרסה 9 של הדפדפן. האתר כולל ציטוטים רבים של משתמשים, עיתונאים ואנשי מפתח בתעשיה המשבחים את דפדפן האינטרנט של החברה או את חלק מתכונותיו – “אני חייב לומר שרמת האבטחה ב-IE9 היא מהגבוהות ביותר שראיתי בדפדפני אינטרנט וזו רק סיבה אחת קטנה מדוע הוא נמצא בכל מחשב בו אני משתמש“, ציין מגיב בפייסבוק.

בשוק המקומי תמונת המצב לא שונה, אך הרבה פחות צמודה: 48 אחוזים מהמשתמשים המחוברים לאינטרנט בישראל, עושים שימוש בדפדפן ה-Internet Explorer של מיקרוסופט (לעומת 61 אחוזים בשנה שעברה), בעוד שדפדפן Chrome זוכה ל-37 אחוזים (לעומת 23% במרץ 2011) ודפדפן ה-FireFox גם בארצנו הקטנטונת שומר על קו אחיד באופן יחסי עם 11.6 אחוזים (לעומת 13% במרץ 2011).

מה איתכם? האם ניסיתם את Internet Explorer 9 והגעתם למסקנות דומות לאלו שמציגה מיקרוסופט?

השוואת מפרטים