![]()
עושה רושם שחברת סוני מרגישה נוח מאוד בשוק הביניים עם סמארטפון נוסף עליו היא מכריזה היום – Sony Xperia Sola (לשעבר Sony Pepper).
האקספריה Sola ממשיך את קו מכשירי האנדרואיד החדשים של סוני עם חיזוק משמעותי לשוק הביניים אותו יצרניות רבות זנחו בשנה החולפת. זאת כנראה חלק מהמגמה המדוברת לצימצום שוק הפרימיום במדינות רבות. לעומת זאת סוני ממשיכה בדרכה של סוני-אריקסון עם מכשיר דגל אחד וליין ביניים מרשים.
ה-Sony Sola קצת שונה בעיצובו ממכשירי האקספריה האחרונים של סוני, אבל בהחלט שומר על המראה הכללי של הסדרה. כמו כן גם המפרט דומה מאוד אולם מגיע עם טריק נחמד באגף מסך. החברה שילבה בו מסך בגודל 3.7 אינץ’ ברזולוצייה של 854X480 בטכנולוגיית Reality Display ולראשונה עם מה שמכונה “מגע צף”. זהו טריק חביב המיועד בעיקר לגלישה באינטרנט, באמצעותו תוכלו לעבור עם האצבע מעל המסך (בלי לגעת בו) ובכך לבחור לינקים שונים בעמוד (כמו מעבר על קישור עם העכבר) וכשתבחרו את הרצוי תלחצו על המסך.
שאר מפרטו, כפי שציינו, דומה מאוד לאחיו לקטגוריית הביניים: Sony Xperia P ו-Sony Xperia U, עם פלטפורמת ה-NovaThor של ST-Ericsson בעלת מעבד כפול-ליבה 1Ghz, מצלמת 5 מגה-פיקסל עם פלאש LED וצילום וידאו באיכות HD 720P, רמקולים סטריאו xLOUD, שבב NFC וכל מה שהייתם מצפים לו מסמארטפון מודרני. מערכת ההפעלה למרבה הצער היא אנדרואיד 2.3 אבל הובטח כי העדכון לאנדרואיד ICS יגיע במהלך הקיץ.
ה-Sony Sola יהיה זמין בצבעי שחור, לבן ואדום החל מהרבעון השני של שנת 2012. זהו המכשיר השלישי של סוני לשוק הביניים עליו היא מכריזה תוך פחות מחודש ומצליחה להביא לו המון כבוד עם עיצובים איכותיים ומפרטים מכובדים.