גוגל תשלם ל-SpaceX סכום של 30 מיליארד דולר על מחשוב AI

Large white 'Google' sign mounted on a brick storefront with windows above the sign. A curved streetlamp is visible in the foreground. צילום: רונן מנדזיצקי

⭐ נקודות עיקריות

  • גוגל תשלם ל-SpaceX כ-920 מיליון דולר לחודש עבור גישה לכ-110,000 מאיצי NVIDIA – כ-30 מיליארד דולר סה”כ עד יוני 2029.
  • לפי דובר Google Cloud, מדובר בהסכם גשר קצר-טווח כדי לענות על ביקוש גבוה מהצפוי לפלטפורמת Gemini Enterprise.
  • העסקה נחשפה במסמך שהוגש ל-SEC כחלק מתהליך ההנפקה של SpaceX, שצפויה להיכנס למסחר ב-12 ביוני.
  • חודש לפני כן חתמה אנתרופיק על הסכם דומה עם SpaceX – תמורת 1.25 מיליארד דולר לחודש.

חברת SpaceX חשפה במסגרת הגשת מסמכים ל-SEC לקראת הנפקתה הציבורית, כי גוגל תשלם לה 920 מיליון דולר לחודש עבור גישה לתשתיות מחשוב AI – עסקה שתניב ל-SpaceX כ-30 מיליארד דולר בסך הכל.

הסכם גשר לביקוש שחרג מהציפיות

על פי המסמך שהגישה החברה לרשות ניירות הערך האמריקאית, ההסכם בין SpaceX לגוגל נחתם ב-5 ביוני 2026 ויכנס לתוקף באוקטובר 2026, עם תשלומים חודשיים קבועים של 920 מיליון דולר שיימשכו עד יוני 2029.

בתמורה, גוגל תקבל גישה לכ-110,000 מאיצי NVIDIA, לצד מעבדים, זיכרון ורכיבים נלווים.

עד ספטמבר 2026 תחול תקופת הרצה עם תשלום מופחת. אם SpaceX לא תספק את מלוא הקיבולת עד 30 בספטמבר, תהיה לגוגל אפשרות לבטל את ההסכם בתוך חודש, או לקבל הפחתה יחסית בתשלומים.

החל מה-31 בדצמבר 2026 רשאי כל אחד מהצדדים לסיים את ההסכם בהודעה מוקדמת של 90 יום. גוגל תשמור על בעלות מלאה על מודלי ה-AI, התכנים והנתונים שלה.

דובר Google Cloud מסר בתגובה לניו-יורק טיימס:

Google Cloud ו-SpaceX הם שותפים ותיקים. זהו הסכם גשר קצר-טווח ובזמן כדי להבטיח שיהיה לנו קיבולת מגשרת לענות על הביקוש הגואה לפלטפורמת הסוכנים שלנו, Gemini Enterprise, שהיה גבוה אף יותר מהצפוי.

גוגל מגייסת 84.75 מיליארד דולר לתשתיות AI

העסקה עם SpaceX מגיעה בזמן שחברת האם Alphabet נמצאת בעיצומו של גיוס הון היסטורי. ב-1 ביוני הכריזה Alphabet על גיוס של 80 מיליארד דולר, ולמחרת שודרג הסכום ל-84.75 מיליארד דולר – גיוס המניות הגדול ביותר בתאגיד אמריקאי.

הגיוס כולל הנפקה ציבורית של מניות Class A ו-Class C בסך 18 מיליארד דולר, הנפקת מניות בכורה ניתנות להמרה בסך 16.75 מיליארד דולר, ומכירת מניות מדורגת בשוק הפתוח של עד 40 מיליארד דולר שתחל ברבעון השלישי של 2026.

Alphabet ציינה כי תשתמש בכספים שתגייס לצורך הרחבת תשתיות AI ומחשוב ברחבי העולם.

ההקשר הפיננסי מסביר חלק מהלחץ: ברבעון הראשון של 2026 הציגה Google Cloud צמיחה של 63% משנה לשנה, עם צבר הזמנות שכמעט הוכפל ברבעון אחד ועמד על למעלה מ-460 מיליארד דולר – נתון שממחיש את הפער בין הביקוש לבין הקיבולת הזמינה שאותה בא ההסכם עם SpaceX לגשר.

SpaceX כספק תשתיות AI

עסקת גוגל אינה הראשונה מסוגה. בתחילת מאי 2026 הכריזה אנתרופיק על הסכם דומה עם SpaceX ו-xAI, לפיו תקבל גישה למרכז הנתונים Colossus 1 הכולל למעלה מ-220 אלף מאיצי NVIDIA – תמורת 1.25 מיליארד דולר לחודש. גם אנתרופיק תיארה את ההסכם כמענה לביקוש גובר ממפתחים ולקוחות ארגוניים.

שתי העסקאות מצביעות על דפוס ברור: SpaceX, שמחזיקה בתשתיות מחשוב AI נרחבות תחת xAI – ובראשן מרכז Colossus בממפיס, טנסי – הופכת לספקית קיבולת לחברות AI שמתקשות לעמוד בביקוש בטווח הקצר.

תשלומי תשתיות ל-SpaceX מגוגל ואנתרופיק
תמונה באמצעות Gemini

ברקע: ההנפקה של SpaceX בשבוע הבא

החשיפה של עסקת גוגל הגיעה כחלק ממסמכי ההנפקה של SpaceX. הרודשואו למשקיעים החל ב-4 ביוני – מוקדם מהמתוכנן בשל סיום מהיר של בדיקת ה-SEC – כאשר התמחור צפוי ביום חמישי הקרוב, ה-11 ביוני (הוא גם יום פתיחת משחקי מונדיאל 2026) ותחילת המסחר בנאסד”ק תחת הסימול SPCX תגיע יום לאחר מכן, ב-12 ביוני.

עם הגשת התשקיף, ציינה SpaceX כי היא שואפת לגייס 75 מיליארד דולר בשווי של 1.75 טריליון דולר – מה שיהפוך אותה להנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. מחיר ההנפקה נקבע על 135 דולר למניה.

עסקאות כמו זו עם גוגל – שמוסיפות עד 30 מיליארד דולר לתחזיות ההכנסות – הן חלק ממה ש-SpaceX מציגה למשקיעים לפני הכניסה למסחר.

השוואת מפרטים