אולפני סוני חוזרים לעולם האימה של משחקי “האויב שבפנים” (Resident Evil), בטריילר לגרסה קולנועית חדשה אשר פותחת עלילה חדשה ואינה מתקשרת לסדרת הסרטים הקודמת.
הפעם, בסוני מבטיחים סרט גדול מאי פעם, ומגייסים לשם כך את אחד מבמאי הז’אנר הבולטים של התקופה.
הסרט עוקב אחר בריאן (אוסטין אברמס, “אופוריה”), שליח רפואי אשר מוצא עצמו שלא במתכוון במסע הישרדות בלתי פוסק ומלא אקשן. לאורך לילה גורלי אחד, העולם סביבו קורס ועל בריאן להתמודד עם איומים שלא יכול היה לדמיין.
בטריילר נתקע בריאן בדרך ועושה צעדיו לבית קרוב כדי לבקש עזרה. כאשר הוא מבין שאף אחד לא נמצא בבית וחברתו לא עונה לו לטלפון, הוא מתחיל לחקור ולאט לאט נחשף לאמת מטרידה, כאשר הוא נתקל בגופות, זומבים ויצורים מפלצתיים.
לאורך הטריילר גם אנחנו מבינים שמשהו לא כשורה בעולם – שכן בריאן הוא בן האנוש היחיד שמוצג בו.

הסרט מגיע מאת הבמאי זאק קרגר, שאחראי על שניים מסרטי האימה המוצלחים של השנים האחרונות. סרטו הראשון “ברברי” (Barbarian) היה ללהיט מפתיע על אף תקציבו הנמוך, וסרטו האחרון “שעת הנעלמים” (Weapons) גרף 270 מיליון דולר ואף זיכה את הכוכבת איימי מדיגן בפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר.
את התסריט כתב קרגר יחד עם התסריטאי שי האטן (“ג’ון וויק 4“, “משמרת יום”). לצוות השחקנים מצטרפים פול וולטר האוזר (“קרואלה”), קלי רייס (“בלש אמיתי”), וזאק צ’רי (“ניתוק”).
בעוד הסרט אינו מתבסס ספציפית על אף אחד מכותרי סדרת המשחקים, קרגר שאב השראה מהסגנון המפחיד וההישרדותי, ושאף ליצור סרט מקורי שלחלוטין ירגיש חלק מעולם המשחק – יותר מסדרת הסרטים המקוריים בכיכובה של מילה יובוביץ’.
סדרת הסרטים הקודמת החלה ב-2002, וכללה לא פחות משישה סרטים, האחרון מביניהם יצא ב-2017.
לאחר מכן, ב-2021, נעשה ניסיון לחדש את הסדרה עם הסרט “ברוכים הבאים לראקון סיטי” (Welcome to Raccoon City), אך זה לא צלח במיוחד. בסך הכל, כל סרטי “האויב שבפנים” גרפו 1.2 מיליארד דולר בקופות.
“האויב שבפנים” צפוי להגיע לבתי הקולנוע בספטמבר 2026.