משרד התקשורת מבטיח אינטרנט סיבים מוזל ומציג רפורמה חדשה

משרד התקשורת תמונה: משרד התקשורת

⭐ נקודות עיקריות

  • משרד התקשורת אישר רפורמה המפחיתה ב-20 אחוזים את התעריף הסיטונאי לחיבור סיבים אופטיים בתשתית בזק.
  • המחיר הסיטונאי ירד מ-72 ל-58 שקלים, ויישאר קבוע וללא הצמדה למדד למשך חמש השנים הקרובות.
  • הרפורמה תחייב את חברת בזק לאפשר לכלל חברות התקשורת, כולל הוט, לספק אינטרנט על התשתית שלה.
  • המחירון החדש ייכנס לתוקף באמצע חודש מרץ, במטרה לגלגל את החיסכון הכספי ישירות לצרכני הקצה בישראל.

בהמשך לשימוע בנושא שפורסם ביולי 2025, שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי, אישר היום (ה’, 26.2) תקנות חדשות שנועדו להפחית את עלויות האינטרנט לצרכנים ולעודד תחרות בשוק הסיבים האופטיים בישראל.

במסגרת הרפורמה, יופחתו התעריפים הסיטונאיים שמשלמות ספקיות האינטרנט לחברת בזק עבור השימוש בתשתית הסיבים שלה.

משרד התקשורת מציין כי המהלך נועד להוזיל את יוקר המחיה, תוך שמירה על רמת שירות גבוהה ועידוד החברות להשקיע בפריסת תשתיות עצמאיות ברחבי הארץ.

הוזלת התעריפים הסיטונאיים

המרכיב המרכזי ברפורמה הוא הפחתה של 20% בתעריף הסיטונאי לחיבור לקוח לסיב אופטי על גבי תשתית בזק.

המחיר יעודכן מ-72 ל-58 שקלים, כאשר תעריף זה נקבע כקבוע ולא יוצמד למדד למשך חמש השנים הקרובות.

על פי משרד התקשורת, היציבות במחיר נועדה לאפשר לחברות תכנון ארוך טווח, מתוך ציפייה שהחיסכון בעלויות יגולגל אל הצרכנים ויוביל להוזלה במחיר החודשי של חבילות האינטרנט כבר בתקופה הקרובה.

חברות התקשורת הגדולות, בהן הוט, פרטנר וסלקום, יוכלו ליהנות מהתעריף המופחת למשך שנתיים וחצי בלבד, צעד שנועד לתמרץ אותן להשקיע בפריסת תשתיות עצמאיות.

מן הצד השני, חברות קטנות יזכו לתעריף המפוקח המופחת ללא הגבלת זמן, על מנת לשפר את יכולתן להתחרות מול השחקניות הגדולות בשוק.

עידוד תחרות ופריסת תשתיות

מעבר להוזלת החיבור ללקוחות קצה, התקנות החדשות כוללות הפחתה של 30% בעלות פריסת תשתית עצמאית על גבי התעלות של בזק, כך שהמחיר החדש יעמוד על 180 שקלים לקילומטר.

מדובר בהשלמה של מהלך שהוביל להוזלה מצטברת של 60% בשנתיים האחרונות. במקביל, המשרד משיק תעריפים מפוקחים לשירותים טכנולוגיים נוספים, במטרה להקטין את העלויות התפעוליות של ספקיות התקשורת המשקיעות בתשתית עצמאית.

פתיחת תשתית בזק לכלל החברות ולוחות זמנים

שינוי משמעותי נוסף ברפורמה מחייב את בזק לספק גישה לסיבים האופטיים שלה לכלל ספקיות התקשורת, ובכלל זה גם לחברת הוט, שנמנע ממנה עד כה השימוש בתשתית זו.

החלטה זו צפויה להשפיע על למעלה מחצי מיליון משקי בית בישראל, שבהם תשתית הסיבים היחידה הקיימת כיום שייכת לבזק, וכעת יתאפשר להם לקבל הצעות מתחרות מספקיות נוספות.

אינפוגרפיקה - רפורמת הסיבים
תמונה באמצעות Gemini

תגובת בזק

בחברת בזק בירכו על החלטת משרד התקשורת וציינו כי היא משקפת קבלה של חלק מטענות החברה במהלך הליך השימוע, לצד מעבר הדרגתי להפחתת הפיקוח הרגולטורי על שוק הסיבים האופטיים.

לדברי החברה, המהלך צפוי לתמוך בהמשך ההשקעות בפריסת תשתיות סיבים ובפיתוח שירותי אינטרנט מתקדמים בישראל.

ניר דוד, מנכ”ל בזק, מסר:

החלטת משרד התקשורת מהווה צעד חשוב ומתבקש בהתאמת הרגולציה למציאות התחרותית שהתפתחה בשוק התקשורת בשנים האחרונות. הפחתה מדורגת של פיקוח התעריפים תאפשר להמשיך ולהשקיע בהיקפים משמעותיים בפריסת רשתות סיבים מתקדמות בכל רחבי הארץ, להאיץ חדשנות טכנולוגית ולהעניק ללקוחותינו שירות מהיר, איכותי ומתקדם יותר. בזק תמשיך לפעול באחריות ובשיתוף פעולה עם משרד התקשורת, במטרה לשמור על שוק תקשורת מתקדם, משגשג ופתוח לתחרות.

זמינות

המחירון הסיטונאי החדש צפוי להיכנס לתוקף כבר באמצע חודש מרץ הקרוב.

בנוסף, משרד התקשורת קבע כי באוגוסט 2028 יוסר הפיקוח מעל המחירים הסיטונאיים של הסיבים האופטיים עבור החברות הגדולות, כחלק מהמעבר לשוק מרובה תשתיות.

כל מה שנותר לנו לעשות הוא לחכות ולראות האם ההבטחה למחירי אינטרנט הזולים של משרד התקשורת אכן תתממש וההוזלה תגולגל מהחברות לצרכנים.

השוואת מפרטים