אנתרופיק בדרך לגיוס ענק בשווי מוערך של 350 מיליארד דולר

לוגו אנתרופיק

⭐ נקודות עיקריות

  • אנתרופיק פועלת להשלמת סבב גיוס חדש שעשוי להגיע ליותר מ-25 מיליארד דולר.
  • לפי הדיווח, שווי החברה בעסקה עשוי לזנק לכ-350 מיליארד דולר.
  • מיקרוסופט ו-NVIDIA התחייבו להשקעה של עד 15 מיליארד דולר בסבב.
  • במקביל, החברה החלה בהכנות לקראת הנפקה אפשרית כבר ב-2026.

אנתרופיק (Anthropic), מפתחת הצ’אטבוט Claude וכלי בינה מלאכותית לעולמות התוכנה והארגונים, פועלת להשלמת אחד מסבבי הגיוס הגדולים בתולדות תחום ה-AI.

לפי דיווח חדש של הפייננשל טיימס, החברה מנהלת מגעים מתקדמים לגיוס של 25 מיליארד דולר ואף יותר, בעסקה שעשויה לשקף לה שווי של כ-350 מיליארד דולר – יותר מהכפלה של השווי שנקבע לה בסבב הגיוס הקודם, מלפני ארבעה חודשים בלבד.

הפייננשל טיימס מציין מקורות המעורים בפרטים, אשר מציינים כי את סבב הגיוס הקרוב מובילות קרן ההשקעות הממשלתית של סינגפור GIC וחברת Coatue האמריקאית, שכל אחת מהן צפויה להזרים כ-1.5 מיליארד דולר.

במקביל, מיקרוסופט ו-NVIDIA התחייבו להשקעה מצטברת של עד 15 מיליארד דולר, כאשר יתרת הסכום אמורה להגיע מקרנות הון סיכון ומשקיעים נוספים.

סטארט-אפ או ענקית טכנולוגיה?

אחד הפרטים הבולטים בדיווח הוא הצטרפותה הצפויה של סקויה קפיטל (Sequoia Capital) להשקעה משמעותית ראשונה באנתרופיק.

סקויה נחשבת לאחת מהקרנות המשפיעות בעמק הסיליקון והייתה משקיעה מוקדמת בחברות כמו אפל, גוגל, Airbnb ו-Stripe, ועד כה נמנעה מהשקעה ישירה בחברה.

בפייננשל טיימס מציינים כי המהלך מגיע לאחר שינויי הנהגה פנימיים ב-Sequoia, וכי היקף העסקה הנוכחית משנה את אופי ההשקעה.

לפי אחד המקורות שצוטטו בדיווח, זו כבר לא רק השקעת הון סיכון קלאסית, אלא כזו שמזכירה יותר רכישת מניות של חברה ציבורית.

גישה זו משקפת מגמה רחבה יותר בשוק ה-AI, שבו קרנות וחברות טכנולוגיה מוכנות להשקיע במקביל במספר שחקניות מובילות – גם מתחרות ישירות – מתוך תפיסה שמדובר בשוק רחב שבו כמה פלטפורמות גדולות יתקיימו זו לצד זו.

בדיווח נטען כי הכנסותיה של אנתרופיק זינקו מכ-1 מיליארד דולר בקצב שנתי לפני כשנה, לכ-10 מיליארד דולר בקצב שנתי כיום, קפיצה שמחזקת את המעמד שלה כאחת מחברות ה-AI הבשלות ביותר מחוץ לשוק הציבורי, ומספקת הצדקה מרכזית להערכת השווי הגבוהה.

הערכת שווי אנתרופיק מול הנפקות טכנולוגיה של פייסבוק ועליבאבא
תמונה באמצעות Gemini

הנפקה באופק – כבר ב-2026

לצד סבב הגיוס, מזה זמן מה שעולים דיווחים המתייחסים להנפקה אפשרית של אנתרופיק עוד השנה או בתחילת השנה הבאה (2027) אם תנאי השוק יאפשרו זאת.

בפייננשל טיימס מציינים כי החברה שכרה את משרד עורכי הדין Wilson Sonsini לצורך עבודות הכנה, וקיימה שיחות ראשוניות עם בנקים לגבי אפשרות ליציאה לבורסה.

אנתרופיק אינה היחידה שפועלת בכיוון ההנפקה: גם OpenAI וגם SpaceX של אילון מאסק מוזכרות כמי שמניחות תשתית להנפקות עתידיות שעשויות להיות מהגדולות אי פעם, ועל פי הערכות מוקדמות עשויות לגרד או לעבור גם את רף הטריליון דולר.

אם אכן תצא להנפקה בשווי שמתקרב להערכות הנוכחיות (350 מיליארד דולר), אנתרופיק עשויה להפוך לאחת מחברות הבינה המלאכותית הציבוריות הגדולות בעולם ולאחת מהנפקות הטכנולוגיה הגדולות ביותר אי פעם. נזכיר רק שפייסבוק (כיום מטא) הונפקה ב-2012 לפי שווי של כ-104 מיליארד דולר ועליבאבא כשנתיים לאחר מכן לפי שווי של כ-168 מיליארד דולר.

סגירה אפשרית כבר בשבועות הקרובים

לפי הדיווח, תנאי הסבב עדיין נמצאים במשא-ומתן, והמספרים עשויים להשתנות. עם זאת, המקורות מעריכים כי העסקה תיסגר במהלך השבועות הקרובים, לאחר שאנתרופיק תחליט אילו משקיעים יורשו להצטרף אליה.

בשלב זה עדיין לא התקבל אישור רשמי לדיווח מצד אנתרופיק, סקויה או מהמשקיעים האחרים.

השוואת מפרטים