⭐ נקודות עיקריות
- שוק הסמארטפונים העולמי צמח ב-2025 ב-1.9% עם 1.26 מיליארד מכשירים שנשלחו.
- ברבעון הרביעי נרשמה צמיחה של 2.3% ל-336.3 מיליון מכשירים.
- אפל וסמסונג הובילו את הצמיחה עם התחזקות ברורה של סגמנט הפרימיום.
- IDC מזהירה: מחסור בזיכרונות צפוי להוביל לירידה בשוק ב-2026.
חברת המחקר IDC פרסמה את סיכום שוק הסמארטפונים העולמי לשנת 2025, ומציירת תמונה של שוק שמתאושש באיטיות אך בבירור, עם דגש חזק על מכשירי פרימיום, מתקפלים ומכשירים המשלבים בינה מלאכותית.
לפי הנתונים הראשוניים, בשנת 2025 כולה נשלחו בעולם כ-1.26 מיליארד סמארטפונים – עלייה של 1.9% לעומת 2024 – וברבעון הרביעי לבדו נרשמה צמיחה גבוהה יותר של 2.3% ל-336.3 מיליון יחידות.
אפל וסמסונג בראש
הרבעון הרביעי של 2025 בלט במיוחד עבור שתי חברות. אפל סיימה את הרבעון עם 81.3 מיליון מכשירים ונתח שוק של 24.2%, בעוד סמסונג רשמה קפיצה חדה במיוחד ל-61.2 מיליון מכשירים וצמיחה שנתית דו-ספרתית של 18.3%.
ב-IDC מציינים כי סמסונג נהנתה מהשקה חזקה של Galaxy Z Fold 7 לצד דגמי Galaxy A משולבי AI במחירים נגישים, כשאפל מצידה רשמה את הרבעון הרביעי החזק ביותר שלה מאז 2021, עם הצלחה רחבה של סדרת iPhone 17, כולל התאוששות בולטת בשוק הסיני.
הדוחות הכספיים של אפל וסמסונג לסיכום הרבעון הרביעי של 2025 צפויים להיחשף לקראת סוף ינואר 2026.
שאר השחקניות בשוק
מעבר לשתי המובילות, התמונה מורכבת יותר. שיאומי שמרה על המקום השלישי הן ברבעון והן בשנה כולה, אך סיימה את הרבעון הרביעי עם ירידה דו-ספרתית, שב-IDC מייחסים לאתגרים במעבר למכשירים יקרים יותר ולתחרות גוברת בסין.
Vivo נשענה במידה רבה על השוק ההודי, שהיה מנוע הצמיחה העיקרי שלה, בעוד OPPO הציגה רבעון רביעי חזק יחסית בזכות השקות חדשות וביצועים טובים בסין, אך השנה כולה הושפעה מחולשה מחוץ לשוק המקומי.