אחרי טיזרים שחשפו את חזרתם של סטיב רוג’רס ות’ור, “הנוקמים: עלייתו של ד”ר דום” (Avengers: Doomsday) ממשיך את מסע הטיזרים עם הסרטון השלישי במספר שהפעם מתמקד בחבורה מפתיעה במיוחד – האקס-מן.
הטיזר לוקח אותנו אל בית הספר הנטוש של צ’ארלס אקסבייר, היכן שלמדו המוטנטים גיבורי האקס-מן לשלוט בכוחם בסרטי הסדרה.
הסרטון מציג שלושה מכוכבי האקס-מן הגדולים ביותר, שישובו ל”עלייתו של ד״ר דום” בתפקידים האלמותיים שלהם – פטריק סטיוארט (אקסבייר), איאן מקלן (מגנטו) וג’יימס מרסדן (סייקלופס).
“המוות מגיע אל כולנו”, מסנן מגנטו בטיזר, בעוד הוא מחזיק את ידו של אקסבייר. כוונתו ככל הנראה לקרב המתהווה נגד דום, אך המשפט רלוונטי במיוחד גם להיסטוריה הקולנועית של הדמויות האלו.
אקסבייר קיבל סיום נהדר ועוצמתי לסיפורו ב“לוגאן” (Logan), אך כעת נראה כי מארוול לא בדיוק מוכנה לתת לגיבוריה לנוח.
בסיום הטיזר הסנטימנטלי בין החברים-אויבים המושבעים, אנו זוכים להצצה אל סקוט סאמרס, המכונה סייקלופס, בעוד הוא יורה לאוויר קרן לייזר אנרגטית מעיניו.
זהו ללא ספק מפגן הכוח המרשים ביותר שראינו מהדמות, שצפויה לקחת תפקיד מרכזי יותר בחבורת האקס-מן מאשר לקח בסרטים המקוריים.

האקס-מן (שוב) חוזרים
החבורה הגיחה לראשונה בתחילת שנות האלפיים, בטרילוגיית הסרטים של אולפני פוקס, עוד הרבה לפני שמארוול החלה את היקום הקולנועי של הנוקמים וטרם נמכרה לדיסני.
אך זוהי אינה הפעם הראשונה בה שבים השלושה לעולם המודרני יותר של מארוול.
סטיוארט הגיח להופעת אורח ב“דוקטור סטריינג’ בממדי הטירוף”, שם גילם גרסה של אקסבייר ממימד אחר, בו נהרג על ידי וונדה מקסימוף (אליזבת’ אולסן).
בנוסף, כל השלושה הגיחו לרגע קל ב“אקס מן: העתיד שהיה” (X-Men: Days of Future Past).
מלבדם, עוד מחברי האקס-מן המקוריים צפויים להגיח ב”עלייתו של ד״ר דום”.
ראשית, קלסי גרמר יחזור לגלם את החיה (Beast), לאחר ששב ליקום הקולנועי בסצינה שאחרי הכתוביות בסרט “המארוולס”.
אליו יצטרפו גם אלן קאמינג בתפקיד נייטקרולר, רבקה רומיין בתפקיד מיסטיק וצ’אנינג טייטום – שלא היה חלק מהחבורה המקורית, אך לקח על עצמו את תפקיד גמביט החל מ“דדפול & וולברין”.
“הנוקמים: עלייתו של ד”ר דום” יגיע לבתי הקולנוע ב-17 בדצמבר, 2026.