⭐ נקודות עיקריות
- סלקום השלימה את מכירת מלוא החזקותיה (23.3%) במיזם הסיבים IBC.
- קבוצת הפניקס ומור ירכשו 70% מהמיזם, לצד חברת החשמל שתיוותר עם 30%.
- סלקום תקבל כ-520 מיליון ש”ח ורושמת רווח הון מוערך של כ-400 מיליון ש”ח.
- עלות ההשקעה של סלקום ב-IBC עמדה על כ-120 מיליון ש”ח בלבד.
סלקום הודיעה היום (ו’, 31.10) כי השלימה את העברת מלוא החזקותיה במיזם הסיבים IBC תמורת כ-520 מיליון ש”ח, לאחר שקיבלה את כלל האישורים הרגולטוריים, בהם של רשות התחרות ומשרד התקשורת.
מדובר באחת העסקאות המשמעותיות בשוק התקשורת המקומי בשנים האחרונות, אשר משקפת לסלקום תשואה גבוהה על ההשקעה.
בהתאם לעדכון החברה, עסקת המכירה צפויה להניב לסלקום רווח הון לפני מס של כ-400 מיליון ש”ח, וזאת על רקע עלות השקעה של כ-120 מיליון ש”ח בלבד בשנים האחרונות.
הרווח צפוי להיות מוכר בדוחות הרבעון הרביעי של 2025, אלו ייחשפו רק בתחילת 2026. בחודשים האחרונים דיווחה סלקום על שיפור מהותי בתוצאות הכספיות ועל אפס חוב נטו, כאשר גם דירוג האשראי שלה עלה ל-ilAA.

מבנה האחזקות: לפני ואחרי העסקה
מיזם IBC נחשב לעוגן מרכזי בפריסת תשתיות סיבים אופטיים בישראל. עד כה החזיקו בו סלקום, HOT וקרן תש”י, כל אחת עם 23.3% מהמניות, בעוד חברת החשמל החזיקה ב-30%.
במסגרת העסקה הנוכחית, שלוש השותפות מוכרות את חלקן, ומיזם IBC עובר לשליטת קבוצת משקיעים בראשות הפניקס ומור גמל ופנסיה, כאשר חברת החשמל תמשיך להחזיק ב-30%.
הרכב אחזקות – לפני ואחרי:
- לפני העסקה: סלקום 23.3% • HOT 23.3% • קרן תש”י 23.3% • חברת החשמל 30%
- אחרי העסקה: קבוצת הפניקס ומור 70% • חברת החשמל 30%
העסקה מהווה המשך למגמת כניסת גופים מוסדיים לתחום תשתיות התקשורת בישראל, תוך חיזוק מעמדה של IBC כמפעילת סיבים מובילה לצד Pelis (הוט) ובזק.
עבור סלקום מדובר בתזרים משמעותי נוסף שמגיע בתקופה בה החברה מהדקת את מבנה העלויות ומשקיעה בטכנולוגיות רשת מתקדמות.
תגובת סלקום
בהודעתה רשמית מסרה החברה כי השלמת העסקה תאפשר לה להמשיך ולמקד השקעות בפעילות הליבה שלה, תוך חיזוק היציבות הפיננסית.