חברת TSMC השיגה אבן דרך משמעותית עם חשיפת הווייפר הראשון מייצור ה-N2 (2 ננומטר) במפעל ה-Fab 22 של החברה בקאושיונג שבדרום טייוואן.
הצעד מסמן את ההתקדמות לקראת ייצור המוני שצפוי להתחיל בסוף 2025, כאשר השלב הראשון של המפעל מתקרב להשלמה והשלב השני נמצא בתהליך התקנת ציוד לאחר טקס פריצת הקרקע שנערך באוגוסט.
המפעל שתוכנן במקור בשנת 2021 לייצור בתהליכי 7nm ו-28nm, עבר שינוי משמעותי בעקבות הביקוש הגובר לשבבים מתקדמים למכשירים ניידים, בינה מלאכותית ומחשוב בעל ביצועים גבוהים.
ההשקעה הכוללת במתחם Fab 22 עומדת על 1.5 טריליון דולר טייוואני (כ-165 מיליארד ש”ח), הפרוסה על פני שישה שלבים, אשר תהפוך את דרום טייוואן למרכז עולמי לייצור שבבים מתחת ל-2 ננומטר.
לוח זמנים אגרסיבי ותהליכים מתקדמים
מפת הדרכים של TSMC מתווה גישה אסטרטגית לעמידה בביקוש הגובר ממגזרי הבינה המלאכותית והמחשוב בעל הביצועים הגבוהים.
שלב 2 של המתקן צפוי להגיע לייצור המוני ברבעון השני של 2026, עם התאמה למחזור הרכש המסורתי של התעשייה ברבעון השלישי, כאשר לקוחות מרכזיים מסיימים הזמנות למוצרי הדגל שלהם.
השלבים הבאים יציגו טכנולוגיות מתקדמות יותר, כולל גרסת A16 עם הספקת חשמל מהצד האחורי של השבב (Backside Power Delivery) – טכנולוגיה שאינטל הציגה בתהליך Intel 18A שלה – ובסופו של דבר את תהליך A14 המשתמש בטרנזיסטורים מסוג Gate-All-Around nanosheet עד שנת 2028.
יתרון משמעותי על פני המתחרים
לוח הזמנים של TSMC מקדים באופן משמעותי את המתחרים הבינלאומיים, במיוחד את מתקני החברה באריזונה שחווים עיכובים בהשגת אבני דרך דומות.
מתחם קאושיונג הוא חלק מרשת הייצור של TSMC הכוללת את Fab 20 בהסינצ’ו ואת Fab 25 הצפוי בטאיצ’ונג, ומספק גמישות להרחבת הייצור ככל שהביקוש העולמי למוליכים למחצה גדל.
המתקן Fab 22 בקאושיונג צפוי להתחיל בייצור המוני של שבבי 2 ננומטר בסוף 2025, עם הרחבה הדרגתית בשלבים הבאים שיכללו את תהליכי A16 ו-A14 המתקדמים עוד יותר בשנים הקרובות.