סלקום פרסמה היום (ד’, 13.8) את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2025, בהם הציגה רווח נקי של 64 מיליון ש”ח, עלייה של 16.4% בהשוואה ל-55 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח הנקי הרבעוני הגבוה ביותר בעשור האחרון.
בחציון הראשון לשנה זו הוכפל הרווח הנקי ל-124 מיליון ש”ח, לעומת 62 מיליון ש”ח בתקופה המקבילה ב-2024.
החברה מדווחת על צמיחה בהכנסות משירותי סלולר ונייח, לצד ירידה בהכנסות מציוד קצה במגזר הנייד, תזרים מזומנים חזק והמשך צמצום החוב הפיננסי נטו, שירד ב-266 מיליון ש”ח בשנה החולפת.
סך הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ-1.047 מיליארד ש”ח, ירידה של כ-4.8% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, בנטרול דמי קישור גומלין, ההכנסות משירותים הסתכמו בכ-758 מיליון ש”ח, קיטון מתון של כ-1.7% בהשוואה לתקופה המקבילה.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ברבעון ל-351 מיליון ש”ח, עלייה קלה לעומת 348 מיליון ש”ח ברבעון המקביל. בחציון הראשון של השנה עמד ה-EBITDA המתואם על 700 מיליון ש”ח – צמיחה של 7.6% לעומת החציון המקביל.
מגזר הסלולר
ההכנסות משירותים במגזר הנייד (בנטרול דמי קישור גומלין) צמחו ב-3.2% והסתכמו ב-416 מיליון ש”ח, הודות לעלייה בהכנסות מחבילות סלולר ושירותי נדידה.
מספר מנויי הסלולר של סלקום הגיע ל-3.624 מיליון מנויים נכון לסוף יוני 2025, גידול של 2% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ירד ל-7.5%.
ההכנסה הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) עמדה על 41.8 ש”ח, ירידה לעומת 44.8 ש”ח ברבעון המקביל. עם זאת, בנטרול דמי קישור גומלין נרשמה עלייה ל-38.2 ש”ח, לעומת 37.6 ש”ח בתקופה המקבילה.
הכנסות מציוד קצה במגזר הנייד הסתכמו ב-250 מיליון ש”ח, ירידה של כ-8.1% לעומת 272 מיליון ש”ח ברבעון המקביל, כשבסלקום מציינים את סיבת הירידה בעיקר בשל השפעת מבצע “עם כלביא” ומכירות חד-פעמיות שבוצעו אשתקד.
מגזר הטלוויזיה
סלקום ממשיכה במגמת הצמיחה במספר המנויים, כאשר נכון לסוף הרבעון השני של 2025 מצבת המנויים הגיעה ל-275 אלף – עלייה של כ-2.2% לעומת הרבעון הקודם, וגידול של כ-2.6% לעומת 269 אלף מנויים בתקופה המקבילה אשתקד.
אינטרנט וסיבים אופטיים
ההכנסות משירותים במגזר הנייח הגיעו ל-340 מיליון ש”ח, עלייה קלה לעומת 337 מיליון ש”ח ברבעון המקביל, עם גידול בהכנסות משירותי אינטרנט וטלוויזיה שקוזז חלקית מקיטון בהכנסות ממפעילים בינלאומיים.
מספר מנויי האינטרנט של סלקום עמד על 384 אלף – גידול של 5.2% לעומת הרבעון המקביל. מתוכם, 341 אלף הם מנויי סיבים אופטיים, המהווים כ-88.8% מסך מנויי התשתית של החברה. ה-ARPU במגזר האינטרנט עלה ל-98.9 ש”ח, לעומת 91.7 ש”ח ברבעון המקביל.
מנכ”ל סלקום, אלי אדדי, מסר:
סלקום מסכמת את הרבעון השני של 2025 עם הרווח הנקי הרבעוני הגבוה ביותר בעשור האחרון, תזרים מזומנים חזק במיוחד והמשך צמצום החוב וזאת חרף ההשפעות המלחמה. כל אלה הביאו בשבוע שעבר למהלך חשוב של העלאת דירוג החברה על ידי מעלות, לגבוה ביותר ב-13 השנים האחרונות, תוצר של האסטרטגיה העסקית שאנו מיישמים בשנה האחרונה. לצד זאת, הודענו על מימוש זכות ההצטרפות למכירת IBC, שעשויה להניב לחברה רווח משמעותי.