אנבידיה (Nvidia) מתכוונת להרחיב את הפעילות שלה בשוק המחשוב הביתי עם ההשקה הצפויה של שבב ה-NVIDIA N1X מבוסס ARM המיועד לשוק הביתי.
הדלפה חדשה ממבחן הביצועים Geekbench מספקת מידע נוסף על השבב, הצפוי להגיע עם 20 ליבות מעבד (10+10) ו-6,144 ליבות CUDA, בדומה לכרטיס ה-GeForce RTX 5070 הגרפי של החברה.
שוק המחשוב העולמי עבר שינוי לא קטן בשנים האחרונות עם הפיכת מחשבי ARM לאלטרנטיבה ממשית בעבור מעבדי ה-x86.
השינוי החל מאימוץ הארכיטקטורה המוכרת משוק הסלולר על ידי אפל עם סדרת שבבי ה-Apple Silicon, שעברה לדור הרביעי שלה עם הצגת שבבי ה-Apple M4 במהלך 2024, כאשר שוק מחשבי ה-PC מבוססי ה-ARM הסתמך עד כה על סדרת שבבי ה-Snapdragon X של קוואלקום.
מפרט טכני
המידע החדש על שבב ה-N1X של אנבידיה מגיע מתוצאות מבחן Geekbench, מידע המאשר למעשה כי השבב יגיע כגרסה “ביתית” של שבב ה-NVIDIA GB10 Grace Blackwell superchip המפעיל את מחשב ה-NVIDIA DGX Spark של אנבידיה, שהיה מוכר גם בשם Project DIGITS.
בדומה ל-GB10, שבב ה-N1X מבוסס על ארכיטקטורת Grace של אנבידיה עם 20 ליבות מעבד המחולקות לשני אשכולות של 10 ליבות כל אחד, כאשר סביר להניח שמדובר על תצורה זהה של 10 ליבות Cortex-X925 ו-10 ליבות Cortex-A725 לצד ליבת Blackwell גרפית עם 48 יחידות עיבוד (CU) או 6,144 ליבות CUDA, בדומה לכרטיס ה-RTX 5070 השולחני.
גרסת הפיתוח שנבדקה ב-Geekbench מגיעה לתדר גרפי של 1,048MHz בלבד ומקבלת ציון של 46,361 נקודות במבחן OpenCL – ביצועים דומים לכרטיס המסך RTX 2050.
חשוב לזכור כי מדובר על גרסת פיתוח מוקדמת עם מגבלות תדר וצריכת חשמל, אך עדיין הביצועים גבוהים משבב ה-M3 Max של אפל וכרטיס ה-Radeon 890M של AMD המגיעים לתוצאה של כ-37,500 נקודות.
זמינות
למרות הצפי המוקדם יותר על השקת שבב ה-NVIDIA N1X במהלך תערוכת Computex 2025, הצפי הנוכחי מדבר על השקה של השבב החדש במהלך הרבעון הראשון של 2026.
השבב צפוי לשנות את שוק המחשוב ולהתחרות בצורה טובה יותר במעבדי ה-x86 של אינטל ו-AMD.

