גוגל מתכננת לאחד את אנדרואיד ו-ChromeOS לפלטפורמה אחת

לוגואים ChromeOS ו-Android 16

גוגל מתכננת מהלך לאיחוד מערכות ההפעלה למובייל ולמחשבים האישיים, כך עולה מתוך ריאיון שהעניק סמיר סמט (Sameer Samat), נשיא מערכת ההפעלה אנדרואיד בגוגל, לאתר TechRadar, בו הוא חשף כי החברה עובדת על איחוד מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-ChromeOS לפלטפורמה אחת.

אנחנו הולכים לאחד את ChromeOS ואנדרואיד לפלטפורמה אחת“, אמר סמט בריאיון, כשלדבריו המהלך נובע מהבנה מחודשת של האופן שבו אנשים משתמשים כיום בלפטופים ובמכשירים ניידים. “אני מאוד מתעניין באיך אנשים עובדים עם המחשבים הניידים שלהם ובמה הם מצליחים לבצע עליהם“, הוסיף.

המהלך צפוי לשלב את הגמישות וההתאמה האישית של אנדרואיד עם הפשטות של ChromeOS, במטרה להציע חוויית משתמש רציפה בין סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים, זאת בדומה לאפל, שעוברת תהליך הדרגתי של איחוד חוויית המשתמש בין iOS, iPadOS ו-macOS.

אנדרואיד 16 מתחילה את האיחוד

השקת אנדרואיד 16, שהוצגה בכנס Google I/O 2025, מהווה צעד נוסף לקראת אותו חזון של איחוד מערכות ההפעלה. הגרסה האחרונה של אנדרואיד הביאה עימה את עדכון העיצוב Material 3 Expressive, תמיכה טובה יותר בטאבלטים ואפשרויות התאמה אישית מתקדמות, כמו יצירת ערכת צבעים אוטומטית למערכת ההפעלה לפי תמונת הרקע שנבחרה.

גם תהליך ההפצה של מערכת ההפעלה עודכן, כאשר לראשונה, מכשירי סמסונג המתקפלים החדשים, Galaxy Z Fold 7 ו-Galaxy Z Flip 7, יקבלו את אנדרואיד 16 כבר עם השקתם, בזכות יוזמת Trunk Stable שמאפשרת הפצה מהירה בסנכרון מול יצרניות הטלפונים.

האיחוד בין אנדרואיד ו-ChromeOS מעיד על מגמה רחבה יותר מצידה של גוגל לייצור מערכת אחת, שתהיה רציפה ונגישה יותר במעבר בין המכשירים השונים בהם אנו משתמשים.

השוואת מפרטים