בקרוב תוכלו לקחת הפסקה מוואטסאפ מבלי למחוק את המידע (הדלפה)

אפליקציית וואטסאפ באייפון צילום: רונן מנדזיצקי

וואטסאפ (Whatsapp) עובדת על פיצ’ר חדש שיאפשר למשתמשים להתנתק מהחשבון שלהם מבלי למחוק את כל המידע והנתונים במכשיר, כך עולה מניתוח הקוד שביצע אתר Android Authority.

פיצ’ר זה צפוי לפתור בעיה ארוכת שנים בעבור משתמשים שרצו לקחת הפסקה מהאפליקציה ונאלצו למחוק אותה ואת המידע השמור שלהם מהמכשיר על מנת לעשות זאת.

עם מיליארדי משתמשים מסביב לעולם ושימוש יומי על ידי רוב האנשים בארץ, באופן מצחיק למדי, הדרך הרשמית היחידה של המשתמשים לקחת הפסקה מוואטסאפ הייתה להסיר את האפליקציה מהמכשיר. נדגיש כי אנחנו מתייחסים למכשיר הראשי של המשתמש ולא למכשירים נלווים, מקושרים או ממשק הווב של וואטסאפ, בהם תמיד הייתה אפשרות לניתוק החשבון.

לאור השימוש באחסון מקומי של המכשיר לשמירת היסטוריית הצ’אט של המשתמש בוואטסאפ, בניגוד לאפליקציות מתחרות כמו טלגרם, כל מחיקה של האפליקציה והתקנה מחדש שלה הייתה מחייבת את המשתמש לשחזר את המידע שלו מגיבוי במידה שהוא קיים. לא הפתרון הנוח והיעיל ביותר במקרה שרוצים לקחת הפסקה קצרה מוואטסאפ.

בקרוב לא נצטרך למחוק את המידע בוואטסאפ

כעת נראה כי החברה מתכננת לפתור את הבעיה הזו. הפיצ’ר החדש שאותר בגרסת הבטא 2.25.17.37 של וואטסאפ לאנדרואיד מציג למשתמש כפתור “התנתקות” (Logout) עם שתי אפשרויות בחירה:

  • “מחק את כל הנתונים וההגדרות” (Erase all Data & preferences) – אפשרות שפועלת בצורה דומה להסרת האפליקציה מהמכשיר, מוחקת את כל נתוני האפליקציה אך לא מסירה את המשתמש מקבוצות הוואטסאפ השונות.
  • “שמור את כל הנתונים וההגדרות” (Keep all Data & preferences) – מאפשרת למשתמש לקחת “הפסקה” מקבלת הודעות הוואטסאפ, כאשר כל המידע הקיים הכולל שיחות, קבוצות ונתונים נשמרים ויחזרו בחיבור חוזר לחשבון.
אפשרות חדשה להתנתק מחשבון הוואטסאפ (מקור androidauthority)
אפשרות חדשה להתנתק מחשבון הוואטסאפ (מקור androidauthority)

בניגוד לפיצ’רי בטא רגילים של וואטסאפ הזמינים לחלק מהמשתמשים, אפשרות הניתוק מסומנת כאפשרות “פנימית” (internal). מדובר על פיצ’ר שנמצא בשלבי פיתוח מוקדמים ועוד לא בשלב הבטא, מה שרומז כי יקח זמן עד שהפיצ’ר יהיה זמין למשתמשים.

השוואת מפרטים