אפל הכריזה על השקתה של CarPlay Ultra, הדור הבא של מערכת CarPlay של החברה לרכבים, שתהיה זמינה החל מהיום לרכבי אסטון מרטין חדשים בארה”ב ובקנדה.
מדובר בגרסה מתקדמת יותר של מערכת הרכב של אפל, המשלבת באופן עמוק את יכולות האייפון עם מערכות הרכב, ומספקת חוויית נהיגה אחידה ואינטואיטיבית.
אינטגרציה עמוקה עם מערכות הרכב
בשונה מהגרסה הנוכחית, CarPlay Ultra מציגה תוכן בכל מסכי הנהג, כולל בלוח המחוונים, עם אפשרויות דינמיות ואסתטיות עבור מד המהירות, סל”ד, מד דלק, מד הטמפרטורה ועוד.
המערכת מאפשרת לנהגים להציג מידע מהאייפון כמו מפות ומדיה, לצד מידע שמקורו ברכב עצמו, כגון מערכות סיוע לנהיגה ולחץ אוויר בצמיגים, ישירות על גבי לוח המחוונים.
הנהגים יוכלו להשתמש בבקרים שעל המסך, בכפתורים פיזיים או בפקודות קוליות באמצעות Siri כדי לשלוט בפונקציות רכב סטנדרטיות כמו רדיו ומיזוג אוויר, וגם בתכונות מתקדמות ספציפיות לרכב כמו תצורות מערכת שמע או הגדרות ביצועים.
עיצוב ייחודי לכל יצרן רכב
CarPlay Ultra מאפשרת ליצרניות הרכב להתאים את העיצוב הייחודי שלהן, כאשר ערכות נושא מותאמות אישית נוצרות בשיתוף פעולה הדוק בין אפל לצוות העיצוב של יצרן הרכב.
מלבד זאת, גם הנהגים יכולים להתאים אישית את הצבעים והרקעים של ערכות הנושא כדי להתאים את המערכת ברכב לטעמם האישי.
זמינות
בשלב הראשון, CarPlay Ultra תהיה זמינה להזמנות של רכבי אסטון מרטין חדשים בארה”ב ובקנדה כבר החל מהיום, ותגיע לדגמים קיימים של אסטון מרטין עם מערכת המידע והבידור מהדור הבא בשבועות הקרובים באמצעות עדכון תוכנה אצל מרכזי השירות המקומיים.
המערכת תורחב בהמשך כדי לכלול רכבים ברחבי העולם במהלך 12 החודשים הבאים, ותעבוד עם אייפון 12 ומעלה עם iOS 18.5 ומעלה.
יצרניות רכב נוספות שהתחייבו להטמיע את המערכת כוללות את יונדאי, קיה וג’נסיס.
על פי אפל, כמו בגרסה הקודמת, כך גם CarPlay Ultra כוללת את אמצעי הפרטיות המובנים באייפון, מה שמבטיח לדבריה שימוש בטוח ומאובטח במידע האישי של המשתמשים גם ברכב.



