מדיה-טק (MediaTek), יצרנית מערכות השבבים הטיוואנית לסלולר, הכריזה על Helio G200, מערכת שבבים חדשה המצטרפת לסדרת שבבי ה-Helio G שמיועדת למכשירי גיימינג לשוק הנמוך כרענון גרסה קל לדגם ה-Helio G100 הקודם של החברה.
מדיה-טק כבר מזמן לא נחשבת כאנדרדוג בתחום מערכות השבבים הסלולריות, אך בעוד שהחברה מציעה פלטפורמות דגם מסדרת ה-Dimensity העדכנית, בהן ה-+Dimensity 9400 שהוכרזה בחודש הקודם, היא מציעה גם את סדרת שבבי ה-Helio המיועדים לשוק הביניים והשוק הנמוך.
פלטפורמת ה-Helio G200 מגיעה בפועל כרענון קל לפלטפורמת ה-Helio G100 הוקדמת של החברה, כאשר מדיה-טק לא מציינת את השיפור בפלטפורמה החדשה, אך משווה אותה ל”מערכת שבבים מתחרה” עם שיפור ביצועי ליבה בודדת של מעל 40%, ביצועים גרפיים גבוהים יותר במעל 75% וחיסכון בצריכה החשמל של עד 30%, מידע פחות רלוונטי מאחר שלא ידוע למה השוו את ה-G200.

מפרט טכני – Helio G200
מהצד הטכני, מבנה הפלטפורמה נותר זהה לדור הקודם, כאשר היא מגיעה בייצור ה-6nm של TSMC עם שתי ליבות Cortex-A76 חזקות בתדר 2.2GHz, שש ליבות Cortex-A55 חסכוניות בתדר 2.0GHz וליבת Mali-G57 MC2 גרפית בתדר מעט גבוה יותר של עד 1.1GHz.
שאר המפרט הטכני של ה-Helio G200 נותר זהה למדי, כאשר הפלטפורמה החדשה תומך במסכי +FHD בתדר של 120Hz, תמיכה במצלמות 200 מגה-פיקסל, מודם דור 4 סלולרי מעט משופר עם תמיכה בטכנולוגיית 4G DC SAR, שנועדה לשפר ביצועים של אפליקציות מסרים ורשתות חברתיות.
בדומה לדור הקודם, סביר למדי שנמצא את שבב ה-Helio G200 ה”חדש” של מדיה-טק בדור הבא של מכשירי הביניים מיצרני הסלולר השונים.