אפל מספקת זינוק בהכנסות כשברקע הפסד נוסף מול מפתחת פורטנייט

שלט אפל צילום: רונן מנדזיצקי

אפל מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2025 (רבעון שני פיסקלי) עם פרסום דוחותיה הכספיים, בהם ניתן למצוא צמיחה של 5% בהכנסות הכלליות שהסתכמו בכ-95.4 מיליארד דולר, וזינוק של 8% ברווח למניה. החברה הכריזה על הגדלת הדיבידנד ב-4% לסך של 0.26 דולר למניה, ועל תוכנית רכישת מניות עצמית בהיקף חסר תקדים של 100 מיליארד דולר.

מנכ”ל החברה, טים קוק, התייחס לביצועים ואמר:

היום אפל מדווחת על תוצאות רבעוניות חזקות, כולל צמיחה דו-ספרתית בשירותים. שמחנו לקבל את האייפון 16e לסדרת המוצרים שלנו, ולהציג מחשבי מק ואייפדים חדשים וחזקים המנצלים את היכולות יוצאות הדופן של שבבי Apple silicon.

במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, אפל נדרשה להפסיק את מניעתה מהאפשרות של מפתחי אפליקציות להפנות משתמשים לתשלום מחוץ לחנות במשפט מול Epic Games – מידע בהרחבה בנושא בסוף הכתבה.

זינוק משמעותי בהכנסות משירותים

בסיכום הרבעון הראשון של 2025 מדווחת אפל על זינוק של כ-11.6% בהכנסות משנה לשנה של חטיבת השירותים, אלו הסתכמו בכ-26.6 מיליארד דולר, לעומת 23.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

חטיבת השירותים, הכוללת את אפל מיוזיק, אפל tv פלוס, אפסטור, iCloud ועוד, ממשיכה להיות מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה ומחזיקה כבר בכ-28% מסך ההכנסות.

מנתוני הדוח הנוכחי עולה כי חטיבת השירותים הציגה שיא כל הזמנים בהכנסות הרבעוניות, עם רווחיות גולמית גבוהה במיוחד של כ-75.7%, לעומת רווחיות של כ-36% בחטיבת המוצרים.

iPhone 16 Pro ו-iPhone 16 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 16 Pro ו-iPhone 16 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

עלייה קלה במכירות האייפון

אפל דיווחה על עלייה של כ-1.9% במכירות האייפון משנה לשנה, אלו הסתכמו בכ-46.8 מיליארד דולר לעומת כ-46 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.

אפל לא מדווחת על מכירות כמותיות של מכשירי האייפון, אך מהנתונים האזוריים נראה כי עיקר הצמיחה הגיעה מהשוק האמריקאי ויפן, בעוד שבסין נרשמה ירידה קלה.

על פי נתוני חברת המחקר IDC, בסיכום הרבעון הראשון של השנה רשמה אפל עליה של 10% במשלוחי הסמארטפונים משנה לשנה, עם משלוח של 57.9 מיליון אייפונים.

צמיחה במק ובאייפד, ירידה במגזר המוצרים הלבישים

פרט לחטיבת האייפון, גם חטיבת המק הציגה עלייה ברבעון הראשון של 2025, כאשר הכנסותיה עמדו על כ-7.9 מיליארד דולר, המשקפות עלייה שנתית של כ-6.7%.

אל המק הצטרפה גם חטיבת האייפד עם עלייה של כ-15.2% בהכנסות, שהסתכמו בכ-6.4 מיליארד דולר.

לעומת זאת, חטיבת המוצרים הלבישים, הבית והאביזרים (Wearables, Home and Accessories) רשמה ירידה של כ-4.9% משנה לשנה עם הכנסות בגובה 7.5 מיליארד דולר.

אפל מפסידה במשפט מול EPIC GAMES

מעט לפני פרסום דוחותיה הכספיים אמש, השופטת במשפט בין אפל ו-Epic Games קבעה כי אפל לא תוכל למנוע ממפתחי אפליקציות ומשחקים להפנות משתמשים אל מחוץ לחנות האפליקציות לצורך ביצוע תשלומים, החלטה שתיכנס לתוקף מיידי דרך צו של בית המשפט, למרות שאפל כבר הודיעה כי תגיש ערעור בנושא.

השופטת אייבון גונזלס רוג’רס קבעה כי אפל הפרה את צו בית המשפט הקודם שניתן בתביעה שהגישה Epic Games, הידועה בעיקר כמפתחת המשחק “פורטנייט”. השופטת כתבה בפסיקתה כי “ניסיונותיה המתמשכים של אפל להתערב בתחרות לא יתקבלו בסבלנות“.

בעקבות הפסיקה, טים סוויני, מנכ”ל Epic Games, הודיע כי החברה מתכננת להחזיר את המשחק פורטנייט לחנות האפליקציות של אפל בארה”ב כבר בשבוע הבא.

בשיחת הועידה של אפל לרבעון השני של 2025 סיפקה אפל התייחסות קצרה למשפט מול Epic Games, כאשר טים קוק אמר:

המקרה אתמול, אנחנו מאוד לא מסכימים עם הפסיקה. מילאנו אחר צו בית המשפט ואנחנו נערער.

קצת רקע לנושא התביעה וההחלטה הנוכחית

Epic Games טענה במרץ 2024 שאפל מפרה את צו בית המשפט, בין היתר על ידי הטלת עמלה חדשה של 27% על מפתחי אפליקציות כאשר לקוחות אפל משלימים רכישה מחוץ לחנות האפליקציות. לשם השוואה, אפל גובה עמלה של 30% עבור רכישות בתוך חנות האפליקציות.

בפסיקתה, השופטת קבעה כי סגן נשיא הכספים של אפל, אלכס רומן, “שיקר בגלוי” לבית המשפט לגבי מועד ההחלטה של אפל להטיל עמלה של 27% על חלק מהרכישות הקשורות לחנות האפליקציות שלה.

הפסיקה החדשה מצאה את אפל אשמה בביזיון בית המשפט והרחיבה את הצווים הקודמים כדי למנוע מאפל לגבות עמלות כלשהן מחנויות צד שלישי, וכן להטיל הגבלות על ממשקי אפליקציות או לחסום קישורים חיצוניים כאלה מעבר להודעה ניטרלית המיידעת את המשתמש שהוא ניגש לאתר צד שלישי.

לדוחות המלאים של אפל

לפסיקת בית המשפט האחרונה (PDF)

השוואת מפרטים