שובר קופות: “שלגיה” נגד הדרמות מאחורי הקלעים

מתוך ״שלגיה״ (באדיבות דיסני) מתוך ״שלגיה״ (באדיבות דיסני)

כל העיניים היו נשואות בסוף השבוע לעבר חידוש הלייב-אקשן של “שלגיה” (Snow White) מבית דיסני, בעיקר כדי לראות סוף סוף כיצד הדרמות הסובבות אותו ישפיעו על הכנסותיו בקופות.

“שלגיה” הגיע לבתי הקולנוע מוקף בשיח ציבורי שלילי פחות או יותר מכל עבר. מהביקורת על שינוי הסיפור המקורי, דרך הייצוג הבעייתי של גמדים ועד ההתבטאויות הפוליטיות המנוגדות של שתי הכוכבות, גל גדות ורייצ’ל זגלר.

במהלך סוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע, הסרט הצליח לכבוש את המקום הראשון בטבלת מכירות הכרטיסים, אך עשה זאת עם המינימום ההכרחי להישג כזה, ובעיקר בהיעדר סרטים גדולים אחרים שהתחרו בו.

הכנסות “שלגיה” בארה”ב

“שלגיה” סיים את הסופ”ש אפילו מתחת לתחזיות הנמוכות שניבאו לו האולפנים, אשר ציפו לסכום של בין 45-50 מיליון דולר. במציאות, הסרט הסתפק ב-43 מיליון דולר בקופות המקומיות.

זוהי בהחלט מכה עבור דיסני, שמזכירה בעיקר את הכישלון של “דמבו” מאת הבמאי טים ברטון, שגרף 45 מיליון דולר בפתיחתו ב-2019.

דיסני הימרה הרבה על הסרט כאשר התחילה את העבודה עליו לפני 6 שנים. עם אמונה כי חידוש לסרט האנימציה הראשון של החברה אי פעם יגרור התלהבות יתרה מהמעריצים, דיסני השקיעה בסרט לא פחות מ-250 מיליון דולר.

כעת ברור כי ההשקעה כנראה לא תחזיר את עצמה, אם כי ל”שלגיה” עדיין יש סיכוי להפוך את היוצרות, שכן באופק לא נראים מתחרים שיגזלו את המושבים של משפחות וילדים שמגיעים לבילוי בקולנוע.

הסרט היחיד שמסכן את “שלגיה” הוא “מיינקראפט” (Minecraft), גרסת הלייב אקשן למשחק הוידאו הפופולרי. אך זה צפוי לנחות בבתי הקלנוע רק בסופ”ש הראשון של אפריל, מה שנותן ל”שלגיה” עוד כמעט שבועיים של הקרנות ללא תחרות.

"שלגיה", פוסטר (באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם)
“שלגיה”, פוסטר (באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם)

חודש מרץ מאתגר בכל העולם

בדומה לארה”ב, שאר העולם לא התלהב במיוחד מהגעתה של “שלגיה”. ברחבי העולם גרף הסרט סכום של 44.3 מיליון דולר, מה שמביא את רווחיו הגלובליים ל-87.3 מיליון דולר בסך הכל.

גם הסכום הזה מגיע מתחת לתחזיות האולפנים, שחשבו כי לפחות יצליח לשלשל 100 מיליון דולר בכל העולם. זהו סכום שאפילו הכישלון הגדול ביותר של מארוול, “המארוולס” (The Marvels), הצליח לעשות לפני שנתיים כאשר גרף 110 מיליון דולר ברחבי העולם בסופ”ש הפתיחה שלו.

באופן כללי, מסתמן כי חודש מרץ יהיה קשה במיוחד לבתי הקולנוע, ואף סרט לא הצליח לכבוש את לבבות הקהל.

“מיקי 17” (Mickey 17) של הבמאי הקוריאני בונג ג’ון הו (“פרזיטים”) צפוי להפסיד לאולפני האחים וורנר כמעט 80 מיליון דולר, כאשר הוא מסיים את הסופ”ש השלישי שלו עם רווחים של 100 מיליון דולר ברחבי העולם בלבד, על גבי תקציב של 118 מיליון.

גם הדרמה החדשה של רוברט דה נירו, “אלטו נייטס” (Alto Knights) גרפה הסופ”ש רק כ-5 מיליון דולר ברחבי העולם, וזו עלתה לאולפני וורנר 45 מיליון דולר.

בעולם חידושי הלייב-אקשן, דיסני תקווה להוכיח שהטרנד עדיין רלוונטי עם יציאתו של “לילו וסטיץ'” במאי הקרוב, שאולי יכריע כיצד תפעל החברה לגבי חידושים בעתיד הקרוב.

השוואת מפרטים