האיחוד האירופי מצטרף למירוץ ה-AI עם השקעה של 200 מיליארד אירו

האיחוד האירופי מקור: pixabay

אורסולה פון דר ליין (Ursula von der Leyen), נשיאת הנציבות האירופאית EC (ר”ת European Commission), הכריזה אמש (ג’, 11.2) על InvestAI במהלך מפגש פסגה בתחום ה-AI שנערך בפריז, יוזמה חדשה להשקעה של 200 מיליארד אירו, כ~742 מיליארד ש”ח, בתחום הבינה המלאכותית באירופה, יוזמה הכוללת הקמה של ארבעה “מפעלי AI” עצומים באיחוד.

מירוץ החימוש הגדול בתחום הבינה המלאכותית עולה מדרגה, כאשר לצד חברות הטכנולוגיה השונות כמו גוגל, OpenAI או מטא, אנו זוכים לראות יותר מדינות מכריזות על השקעות ענק בתחום ה-AI.

הראשונה לבצע הכרזה משמעותית בתחום הייתה ארה”ב עם פרויקט Stargate בעלות של 500 מיליארד דולר, אליה הצטרפה לאחרונה גם צרפת עם השקעות בהיקף 109 מיליארד אירו וכעת גם האיחוד האירופי מדבר על השקעה של 200 מיליארד אירו.

כחלק מהיוזמה החדשה, האיחוד צפוי להשקיע 20 מיליארד אירו בהקמת ארבעה “גיגה פקטורי” (gigafactory), “מפעלי AI” עצומים שיכילו כ~100,000 שבבי AI מתקדמים, פי ארבע מ”מפעלי ה-AI” הקטנים יותר המוקמים כיום באיחוד.

לצד שבעה מפעלים שהוכרזו בחודש דצמבר האחרון, האיחוד צפוי להכריז על הקמה של חמישה מפעלים נוספים בהמשך.

אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופאית, אמרה (בתרגום חופשי לעברית):

בינה מלאכותית תשפר את שירותי הבריאות שלנו, תדרבן את המחקר והחדשנות שלנו ותגביר את התחרותיות שלנו. אנחנו רוצים שה-AI יהיה כוח לטוב ולצמיחה. אנו עושים זאת באמצעות הגישה האירופית שלנו – המבוססת על פתיחות, שיתוף פעולה וכישרון מעולה.

אבל הגישה שלנו עדיין צריכה להיות “מוגזמת” (supercharged). זו הסיבה שיחד עם המדינות החברות שלנו ועם השותפים שלנו, אנו נגייס הון חסר תקדים דרך InvestAI עבור גיגה-פקטורי של בינה מלאכותית באירופה. שותפות ציבורית-פרטית ייחודית זו, הדומה ל-CERN (המרכז האירופי לחקר חלקיקים, בו חברה גם ישראל) עבור AI, תאפשר לכל המדענים והחברות שלנו – לא רק הגדולות ביותר – לפתח את הדגמים הגדולים ביותר המתקדמים ביותר הדרושים כדי להפוך את אירופה ליבשת בינה מלאכותית.

הבינה המלאכותית הופכת להיות ל”זירת הקרב” הבאה בין מעצמות העולם, כאשר האיחוד האירופי אינו מעוניין להישאר מאחור במירוץ ה-AI אותו מובילות כיום ארה”ב וסין.

השוואת מפרטים