נטפליקס שוב מעלה מחירים בארה”ב לאחר דוח רבעוני מרשים

לוגו נטפליקס

שלושה שבועות אל תוך שנת 2025, ונטפליקס מברכת את השנה החדשה עם העלאת מחירים נוספת, כרגע רק בארה”ב, קנדה, פורטוגל וארגנטינה – אך יש לצפות כי השינוי יגיע בסופו של דבר גם לישראל.

באתר הבית של נטפליקס, מדווחת החברה על מחירים חדשים לכל שלושת אופציות המינוי שלה. המינוי הזול ביותר, אשר כולל פרסומות, קפץ בדולר אחד, מ-6.99 ל-7.99 לחודש, כלומר עלייה של כ-14 אחוזים. מנוי הביניים הסטנדרטי, ללא פרסומות, קופץ למחיר של 17.99 דולר, קפיצה של 16 אחוזים מהמחיר הקודם שהיה 15.49 דולרים.

גם מנוי הפרימיום היקר ביותר, קופץ בשני דולר מ-22.99 ל-24.99. אופציה נוספת שתעלה כעת יותר היא צירוף חבר נוסף למנוי, הטבה שנוצרה כדי למנוע שיתוף סיסמאות מבלי הצורך לפתוח משתמש חדש לחלוטין כאשר מדובר באנשים שלא גרים באותו הבית. האופציה עלתה עד כה בארה״ב 7.99 דולר וכעת תקפות ל-8.99, בהתאם לעליית המנוי הזול ביותר.

בנטפליקס טוענים כי עליית המחירים מטרתה להשקיע בתכנים חדשים ולשפר את חוויית המשתמש. אך ההודעה מגיעה דווקא יום אחרי שפירסמה החברה את סיכום הרבעון האחרון של 2024, אשר ראה את העלייה הגדולה ביותר במספר המנויים של נטפליקס אי פעם. לא פחות מ-18.9 מיליון מנויים חדשים (או חוזרים) הצטרפו לנטפליקס בחודשי השנה האחרונים.

נטפליקס בטלוויזיה (צילום: רונן מנדזיצקי)
צילום: רונן מנדזיצקי

שינויי מחירים קודמים בארה”ב ובישראל

העלאת המחירים האחרונה בארה”ב התרחשה באוקטובר של 2023, אז בעצם עברה נטפליקס ממנוי בסיסי רציף לאחד מבוסס פרסומות.

בישראל, עליית המחירים האחרונה התחוללה די מזמן, בינואר 2022, אז קפצו חבילות הסטנדרט והפרימיום ב-18 ו-22 אחוזים בהתאמה. חבילת הבסיס נשארה אז ללא שינוי, ובעצם עומדת עד היום על מחיר דומה של 32.90.

אצלנו עדיין לא זמינה אופציית המינוי מבוססת הפרסומות, כך שאנו לא זכינו לשינוי שהגיע באוקטובר 2023. כעת נותר לחכות ולראות האם נשרוד גם את עליית המחירים הנוכחית, וכיצד תשפיע על מינוי הבסיס, שנשאר אצלנו ללא שינוי מאז יוני 2019.

עוד בדיווחי הרבעון האחרון של 2024, ציינה נטפליקס כי היא צופה השנה זינוק ברווחים של 500 מיליון דולר מהצפי האחרון. נטפליקס חוזה במהלך 2025 הכנסות של בין 43.5 ל-44.5 מיליארד דולר.

השוואת מפרטים