סיגייט (Seagate) הציגה את כונן ה-Exos M החדש והעצום שלה לשוק העסקי, שיגיע בנפח של 30/32TB ויתבסס על טכנולוגיית ה-HAMR (ר”ת Heat-assisted magnetic recording) המתקדמת ופלטפורמת +Mozaic 3 של החברה.
אחרי למעלה משני עשורים של פיתוח, ובאיחור קל בהשוואה ללוח הזמנים המקורי של החברה, סיגייט מוכנה להתחיל להציע בצורה רחבה את קשיחי ה-Exos M, המתבססים על טכנולוגיית ה-HAMR המתקדמת המשתמשת בקרן לייזר לשם חימום הפלטה בדיסק הקשיח על מנת לסייע בכתיבה עליו.
קשיח ה-Exos M החדש של סיגייט מגיע עם 10 פלטות בצפיפות אחסון של 3TB כל אחת, כאשר יהיה ניתן להשיג אותו בגרסת CMR (ר”ת Conventional Magnetic Recording) סטנדרטית בנפח 30TB או בגרסת SMR (ר”ת Shingled Magnetic Recording), המאפשרת לדחוס 2TB נוספים באותו הקשיח על ידי חפיפה בין רצועות המידע על הפלטה.

בזמן שטכנולוגיית ה-SSD הפכה להיות לפתרון האחסון הפופולרי בעבור השוק הביתי, עלות כונני ה-SSD עולה במהירות כאשר יש צורך בנפח אחסון רב.
יצרני קשיחי HDD רגילים כמו סיגייט ו-WD פיתחו במהלך השנים האחרונות את טכנולוגיות ה-MAMR ו-HAMR על מנת להציע כוננים קשיחים בנפח אחסון גבוה וזול, דוגמת ה-Exos M החדש של סיגייט.
סיגייט לא ציינה צפי זמינות או מחיר לכונני ה-Exos M החדשים.