ענקית השבבים הבריטית ARM, המפתחת את ארכיטקטורת המעבדים באותו השם, עובדת על פיתוח של כרטיס גרפי יעודי לגיימינג במעבדות החברה ברעננה, כך על פי דיווח חדש של גלובס, המצביע על כך כי כ~100 מעובדי מרכז הפיתוח הישראלי של החברה עובדים על פיתוח הפתרון הגרפי החדש, שאולי ישמש בעתיד גם בעבור בינה מלאכותית.
שוק כרטיסי המסך נחשב במשך שנים לדואופול בשליטת אנבידיה ו-AMD, עד אשר אינטל “זעזעה” את השוק עם ההכרזה על כרטיסי Intel ARC הגרפיים עם הדור הראשון של כרטיסי ה-Alchemist (“אלכימאי”), שהציגו אלטרנטיבה חדשה בעבור המשתמשים, אך לא נחלו הצלחה רבה מדי, דבר שאולי ישתנה בדור ה-Battlemage (“קוסם קרב”) השני.
עכשיו נראה כי אל שוק יצרני כרטיסי המסך הגרפיים יצטרף בעתיד שחקן חדש/ישן נוסף ומוכר לא פחות, ARM הבריטית, המפתחת את ארכיטקטורות המעבדים וכרטיסי המסך הגרפיים הנמצאים ברוב מכשירי הסלולר היום ובדור החדש של המחשבים, בין אם מדובר על מחשבי אפל מבוססי מעבדי ה-Apple M או ניידי ה-Snapdragon X הראשונים, דוגמת ה-Vivobook S 15 של ASUS אותו סקרנו באתר.
על פי הדיווח החדש של גלובס, כ-100 מהנדסים במרכז הפיתוח של ARM ברעננה עובדים על פיתוח של כרטיס גרפי יעודי בעבור תחום הגיימינג, כרטיס שעשוי לשמש בעתיד גם בעבור תחום הבינה המלאכותית, בדומה למקרה של אנבידיה.
החברה מציעה כבר היום את שבבי ה-Mali ו-Immortalis הגרפיים כחלק מהפלטפורמות הסלולריות הרבות בשוק מבית קוואלקום, מדיה-טק, סמסונג ועוד, שבבים שנהנים מתמיכה של מפתחים כבר היום בזכות השימוש שלהם בסלולר, מה שהופך את הרעיון להפוך אותם לפתרון גרפי יעודי לשוק המחשוב הרגיל למעניין ומציאותי למדי.