סמסונג רוצה לשפר את טכנולוגיית הצילום מתחת לתצוגה עם פטנט חדש

פטנט ה-UDC החדש של סמסונג (מקור teleprompter) פטנט ה-UDC החדש של סמסונג (מקור teleprompter)

סמסונג (Samsung) מתכננת לשפר את איכות מצלמת הסלפי אותן היא ממקמת מתחת לתצוגה UDC (ר”ת Under-Display Camera), כך עולה ממסמכי פטנט חדשים שאותרו על ידי אתר Teleprompter, המציינים שימוש בשבב תצוגה DDI (ר”ת Display Driver IC) חדש שיאפשר שליטה טובה יותר על המסך על מנת לשפר את איכות הצילום.

המצלמה מתחת לתצוגה (UDC) הוצגה לראשונה במכשיריה של סמסונג עם ה-Galaxy Z Fold 3 (סקירה) בתור מצלמת הסלפי המובנית במסך הפנימי של המכשיר, שהגיעה ברזולוציית 4 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 וללא פוקוס אוטומטי ונשארה זהה בכלל דגמי ה-Fold האחרונים של החברה, בהם גם ה-Galaxy Z Fold 6 החדש.

באופן צפוי למדי, איכות התמונה אותה מסוגלת לייצר המצלמה שנמצאת מאחורי המסך נמוכה בהשוואה למצלמת סלפי רגילה וגלויה ובהשוואה למתחרים דוגמת ZTE, שהציגו שיפורים בתחום בשנים האחרונות, דבר אותו סמסונג תנסה לתקן, כך לפי הפטנט החדש לדור הבא של מצלמת ה-UDC שיהיה מיועד למכשירים מתקפלים ונגללים.

על פי תיאור הפטנט, בדור הבא של מצלמות ה-UDC ישולב שבב תצוגה DDI יעודי חדש שישלוט בצורה טובה יותר בתצוגה מעל המצלמה, עם היכולת להחשיך באופן מלא את הפיקסלים או להציג תמונה שונה עליהם על מנת לשפר את איכות הצילום בהתאם לתנאי התאורה והתמונה המוצגת על גבי המסך עצמו.

שינוי זה צפוי לשפר לא רק את איכות התמונה, אלא גם את יסתיר בצורה טובה יותר את המצלמה על המסך.

מצלמת סלפי "נסתרת", פולד 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מצלמת סלפי “נסתרת”, פולד 4 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בעוד שהפטנט החדש לא מציין באופן רשמי באילו מכשירים סמסונג צפויה לשלב את הפיצ’ר, מאחר שמדובר על מכשירים מתקפלים ונגללים, סביר להניח כי נזכה לראות את המצלמה באחד מהדורות הבאים של מכשירי ה-Galaxy Fold ואף במכשירים הנגללים העתידיים של החברה.

השוואת מפרטים