אינטל תציג מעבדי Bartlett עם ליבות ביצועים בלבד ב-2025 (הדלפה)

לוגו אינטל

חברת אינטל (Intel) צפויה להשיק במהלך 2025 סדרת מעבדים חדשה בשם הקוד Bartlett, כך נחשף בהדלפה חדשה המציגה מעבדים שיזנחו את העיצוב ההיברידי המוכר כיום לטובת שימוש בליבות ביצועים (P) בלבד, כאשר החלק המפתיע ביותר בהדלפה הוא השימוש של המעבדים בסוקט (“תושבת”) ה-LGA 1700 הוותיק של החברה.

אחרי מספר שנים בהם השתמשה אינטל בסוקט ה-LGA 1700, החברה צפויה לעבור בקרוב לסוקט LGA 1851 עם ההכרזה על מעבדי ה-Arrow Lake הנייחים, שיתבססו על ארכיטקטורה הדומה לזו של מעבדי ה-Lunar Lake הניידים, מעבר שמסמן בדרך כלל את סוף השימוש בסוקט הקודם.

עם זאת, על פי ההדלפה החדשה נראה כי אינטל אינה זונחת לגמרי את סוקט ה-LGA 1700 הקודם והמשתמשים עם הלוחות הישנים יותר. על פי ההדלפה החדשה, אינטל צפויה להציג ב-2025 מעבדי Bartlett חדשים שיגיעו עם ליבות ביצועים (P) בלבד וללא ליבות יעילות (E), עם ההשערה כי מדובר על ליבות Raptor Cove מהדור ה-14 הנוכחי.

המעבדים החדשים צפויים להגיע עם השם Core, בניגוד למעבדי ה-Core Ultra החדשים של החברה, כחלק מתהליך המיתוג מחדש שהסיר את האות “i”.

סדרת ה-Bartlett צפויה לכלול מעבדי Core 9 בעלי 12 ליבות, Core 7 בעלי 10 ליבות ו-Core 5 עם 8 ליבות, מעבדים שיגיעו עם צריכה חשמלית של 35W, 65W ו-125W בדומה למעבדים הנייחים כיום.

העובדה כי אינטל אינה זונחת לגמרי את סוקט ה-LGA 1700 עם מעבדי ה-Bartlett צפויה להיות בשורה משמחת בעבור משתמשים רבים, שיוכלו לשדרג את הביצועים של המחשב הנייח שלהם ללא צורך בהחלפת לוח האם.

השוואת מפרטים