יוטיוב (YouTube) פותחת חזית נוספת נגד משתמשי הפלטפורמה ולאחר שהציגה מספר צעדים כנגד משתמשים עם חוסמי פרסומות, החברה החלה לנתק משתמשי יוטיוב פרימיום בתשלום שהשתמשו בשירותי VPN על מנת להשיג מחיר מוזל ונמוך יותר למנוי בהשוואה למחיר במדינה שלהם, כך עולה מאוסף דיווחים חדש ברדיט.
אחרי שמוקדם יותר החודש גילינו כי יוטיוב מתכננת את הצעד הבא שלה כנגד משתמשים עם חוסמי פרסומות על ידי הזרקת הפרסומות כחלק מהוידאו עצמו, עכשיו נראה כי החברה החלה לפעול גם כנגד משתמשים שמשלמים על המנוי שלהם, אך לא את המחיר המלא והתקני למדינה בה הם חיים.
בעוד שלא מעט משתמשים מעדיפים לא לשלם כלל על שימוש ביוטיוב ללא פרסומות, חלק מהמשתמשים מעדיפים גישה קצת שונה – להירשם למנוי יוטיוב פרימיום, רק במחיר נמוך בהרבה מהמחיר הרשמי במדינה שלהם.
לדוגמה, בעוד שבישראל מחיר מנוי פרימיום למשתמש בודד עומד על 23.9 ש”ח (ואם אתם משלמים יותר מזה כנראה נרשמתם ישירות מהאייפון – אז מומלץ לבטל ולהירשם מהמחשב כדי לשלם פחות), בארה”ב המחיר שלו יותר מכפול בעלות של 13.99 דולר (כ~52.6 ש”ח), ובארגנטינה המחיר נמוך בפער עצום ועומד על 869 פסו (כ~3.61 ש”ח) בלבד.
פער מחירים בין מדינות שונות איננו דבר בלעדי ליוטיוב, ולא מעט ספקי שירותים מקוונים מתמחרים את השירות שלהם בצורה יחסית לרמת ההכנסה באותה המדינה, מה שיצר “פרצה” אותה מנצלים לא מעט משתמשים על ידי שימוש בשירות VPN (“רשת וירטואלית”) על מנת לזייף את המיקום הגיאוגרפי שלהם ולרכוש מנוי במחיר מוזל, פרצה אותה יוטיוב מעוניינת לסגור.
דיון חדש ברדיט חשף כי משתמשים החלו לקבל הודעות על ביטול מנוי הפרימיום שלהם בצורה חד צדדית מהחברה, כאשר הדבר המשותף היחיד בין כלל המשתמשים הללו הוא העובדה כי הם השתמשו בשירות VPN על מנת לרכוש את המנוי שלהם במחיר מוזל.
בעוד שרבים הניחו כי יוטיוב מעדיפה גישה של “עדיף תפוח אחד ביד משניים על העץ” ותעדיף משתמשים משלמים גם אם במחיר נמוך יותר, זאת לאחר ששימוש ב-VPN נחשב לטריק מוכר וותיק למדי, הצעד החדש מצביע כי החברה שינתה כיוון ומעדיפה לנתק משירות הפרימיום מנויים משלמים, כל עוד הם לא משלמים את המחיר המלא במדינה שלהם.