קבוצת חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג’ באנגליה מצאה את הפתרון לבעיית צריבת המסכים המפורסמת של מסכי OLED, כך לפי פרסום חדש של החוקרים בכתב העת המדעי Nature.
הבעיה נעוצה ב-LED הכחול בתצוגה, לד עוצמתי יותר שנדרשו שנים ארוכות לפיתוח שלו לעומת הלד הירוק והאדום, כאשר שימוש בטכניקה חדשה ה”עוטפת” את הלד הכחול בחומר חדש לא רק מונעת ממנו את תופעת צריבת מסכי ה-OLED, אלא גם מפשטת ומייעלת את האופן בו יוצרים מסכי OLED כיום.
מסכי OLED הפכו להיות יותר פופולריים וזולים במהלך השנים האחרונות, דבר שהביא את השימוש בהם לטלוויזיות רבות וזולות יותר לצד מכשירים סלולריים ועוד.
עם זאת, סביר להניח שכל מי שהשתמש במכשיר בעל פאנל OLED שמע לפחות פעם אחת את המושג “צריבת מסך”, תופעה המתרחשת לרוב במקרה של שימוש בתמונה או אלמנט סטטי אחר במסך לאורך זמן, דבר ש”צורב” את אותו האלמנט על המסך באופן זמני או במקרה הגרוע, באופן קבוע.

בעוד שהתופעה הפכה להיות פחות בעייתית בשנים האחרונות על ידי שילוב מספר רב של טכניקות רענון התצוגה שנועדו למנוע את צריבת המסך, התופעה עדיין לא נעלה לגמרי, דבר שאולי יקרה בדורות הבאים של פאנלי ה-OLED, שיתבססו על המחקר החדש של חוקרי קיימברידג’.
לפי החוקרים, עיקר הבעיה בצריבת מסכים קשור ללד הכחול והעוצמתי יותר, כאשר החוקרים הצליחו לייצר לד כחול עם רוחב פס צר במיוחד (ultranarrowband) על ידי עטיפת הלד הכחול ברצועות אלקלין (alkylene), מה שהצליח לא רק למנוע תופעת צריבת מסכים, אלא לפשט את תהליך ייצור פאנל ה-OLED עצמו.
פריצת הדרך החדשה אינה צפויה להגיע לשוק בזמן הקרוב לאור העובדה הפשוטה כי יהיה צורך לשנות את תהליך ייצור פאנלי ה-OLED על מנת לשלב בהם את הפתרון החדש אליו הגיעו החוקרים.
עם זאת, פריצת הדרך החדשה סוללת את הדרך ליצירת מסכי OLED זולים יותר, שיהיו גם חסינים מתופעת צריבת המסך בעתיד הלא רחוק.