משרד התקשורת הכריז היום (ג’, 20.2) על שיתוף פעולה חדש עם חברת החשמל להרחבת הכיסוי ועיבוי רשתות הסלולר בארץ באמצעות פריסת אתרי סלולר זעירים SCaaS (ר”ת Small Cells as a Service) על גבי רשת החשמל הקיימת בארץ, בדגש על רשת הסלולר מהדור החמישי (5G).
כניסת טכנולוגיית הדור החמישי לישראל ב-2020 סימנה קפיצת מדרגה בעבור המשתמשים בארץ מבחינת מהירות האינטרנט הסלולרי, אך לצד המהירות קיים גם חיסרון בשטח הכיסוי הנמוך יותר של אתרי הסלולר, דבר הדורש הקמת אנטנות נוספות לקבלת כיסוי מלא של הרשת הסלולרית.
כאן נכנס שיתוף הפעולה החדש בין משרד התקשורת וחברת החשמל, שיאפשר להתקין מיקרו משדרי סלולר על גבי עמודי החשמל הקיימים בשטחים עירוניים להגדלת הכיסוי הסלולרי למשתמשים בישראל.
שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי:
הגדרתי בתוכניות העבודה של המשרד את שנת 2024 כשנת הסלולר. מאז כניסתי לתפקיד אני פועל במגוון דרכים כדי להגביר את הקליטה הסלולרית ברחבי מדינת ישראל כולה ולקדם את תשתיות התקשורת במדינה למקום הראוי למדינה מפותחת ומתקדמת. כיסוי וקליטה סלולרית מיטביים בצירים וביישובים הכרחיים בשגרה וביתר שאת בשעת חירום. נמשיך לפעול לשם כך עד להגשמת חזון ישעיה: “כי מלאה הארץ דעה את ה’ כמים לים מכסים”.
מנכ”לית משרד התקשורת (בפועל) עו”ד עינבל משש:
משרד התקשורת פועל בדרכים שונות על מנת לקדם פרישה נרחבת יותר של רשתות סלולר מתקדמות ושיפור איכות השירות הסלולרי בישראל. המיזם המוצע ע״י חברת חשמל יאפשר לקדם פיתוח אמצעים בתחומים שונים ולהשיג תועלות משקיות.
מנכ”ל חברת החשמל מאיר שפיגלר:
מדובר בשילוב ידיים שיקדם את החברה והמשק הישראלי למינוף הפוטנציאל הטכנולוגי התקשורתי של דור 5, שיאפשר שימוש באפליקציות מתקדמות וקפיצת מדרגה ענקית בעולמות המידע והשימוש בו. כל זאת ללא פגיעה במרחב הציבורי, במינימום שינויים סביבתיים, ובמקסימום תמורות לציבור תוך כדי מיזעור הוצאות. חברת החשמל תעמיד ותתחזק את התשתית וחברות התקשורת ישתמשו בה.