רכבת ישראל בוחנת פתרונות לשיפור הקליטה הסלולרית בקרונות

רכבת ישראל בשיתוף פעולה עם משרד התקשורת והתחבורה, הציגה במהלך סיור שנערך היום (ד’ 6.12) שלושה פתרונות תקשורת חדשים אותם היא בוחנת כמענה לבעיות הקליטה הסלולרית של נוסעי הרכבת.

הפתרונות כוללים את טכנולוגיית WiFi On Board, שימוש במגברים סלולריים וחריצה יעודית של החלונות לשיפור הקליטה בקרונות.

במהלך סיור שנערך במתחם רכבת ישראל בלוד, הוצגו בפני מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, וד”ר שלמה קרעי, שר התקשורת, שלוש חלופות לשיפור התקשורת בעבור נוסעי הרכבת הנבחנות בימים אלו על ידי צוותי העבודה של רכבת ישראל ומשרד התקשורת:

  • WiFi On Borad – שימוש באנטנה בודדת בגג קרון הרכבת לצד מערך אנטנות פנימיות לשיפור הקליטה הסלולרית של נוסעי הרכבת.
  • מגברי סלולר – שימוש במגבר סלולרי שידרוש התקנה של שתי אנטנות בגג הקרונות ומגברים ואנטנות פנימיים על מנת לשפר את הקליטה הסלולרית של נוסעי הרכבת.
  • חריצת חלונות – הניסוי השלישי והמעניין ביותר משתמש בחריצה יעודית של חלונות הרכבת על ידי צריבה שלא תהיה נראית לעין, אך תאפשר לאות הסלולרי לחדור בצורה קלה יותר אל הקרונות.

יש לציין כי בעיית השימוש באינטרנט סלולרי במהלך נסיעה ברכבת איננה יחודית רק לישראל ומתרחשת בכלל הרכבות לאור המבנה שלהן, המונע את חדירת האות הסלולרי, דבר המוריד את איכות הקליטה הסלולרית בתוך הקרונות.

שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי:

תשתיות תחבורה כבישים ורכבות משולבות בתשתיות תקשורת, חיוניות לכל אדם, בכל מקום ובכל זמן, ובפרט בעיתות חירום.
הצוותים המקצועיים שקדו על פתרונות, הן בהיבט הכיסוי מאתרי הסלולאר והן במציאת פתרונות ייעודיים, והגיעה העת לבחון את ההמלצות בניסויים בשטח. המענה המוצלח והטוב ביותר ימומש בהקדם.
העבודה בתחום תשתיות התקשורת ברכבות, הינה המשך לעבודה המשותפת של שני המשרדים בכבישים, במנהרות ועוד, ובעז״ה נמשיך לעשות יחד ולהצליח.
ישעיה הנביא כבר הבין אז את החשיבות ואנחנו ניישם: “עִבְרוּ עִבְרוּ בַּשְּׁעָרִים (גם בתחנות ובמנהרות) פַּנּוּ דֶּרֶךְ הָעָם סֹלּוּ סֹלּוּ הַמְסִלָּה סַקְּלוּ מֵאֶבֶן הָרִימוּ נֵס (וגם תרנים) עַל הָעַמִּים”.

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן-זקן:

נושא הקליטה בתחבורה הציבורית ובדגש על הרכבת הוא מהותי מאוד בקידום מדיניות השרה רגב לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית תוך הבנה שנסיעה ברכבת מייצרת להם ערך מוסף. אנו פועלים יד ביד עם משרדי התקשורת והאוצר כדי להפוך את הפתרונות לישימים. נעשתה עבודת מטה יסודית להבנת האתגרים ואנו בוחנים את המסלולים השונים כדי להגיע לפתרון היעיל ביותר.

מנכ”ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה:

שיתופי פעולה ועבודה משותפת מניבים תוצאות. אני חייב לציין לטובה את העבודה המצויינת עם משרד התחבורה, שיחדיו אנו מקימים ומשפרים את התשתיות הכבישים והמסילות ולצידן תשתיות תקשורת מתקדמות. נעשה את כל מה שצריך בשילוב ידיים על מנת שרכבות יהיו מרושתות בסלולר ויאפשרו לכולם לשוחח, לגלוש ולהנות מהנסיעה מהדרך.

קשה לדבר על שיפור הקליטה הסלולרית ברכבת מבלי להזכיר כי ב-2012 רכבת ישראל הוסיפה בתחנות ובקרונות הרכבת חיבור WiFi לגלישה סלולרית אותו החברה ביטלה ב-2019, שירות שסבל מבעיות איכות גלישה גם כאשר הוא היה פעיל.

עכשיו נותר לראות איזו מבין שלושת האפשרויות לשיפור הקליטה הסלולרית תיבחר לשימוש ברכבת ישראל ומתי היא תהיה זמינה בעבור כלל הנוסעים ברכבת ולא רק כחלק מהניסוי הנוכחי.

השוואת מפרטים