סמסונג (Samsung) הכריזה על ISOCELL GNK (דגם S5KGNK), חיישן ה-GN החדש של החברה המגיע בגודל 1/1.3 אינץ’ ומיועד לצילום תמונות ברזולוציית 50 מגה-פיקסל ווידאו ב-8K30FPS.
החיישן החדש משתייך למשפחת ה-ISOCELL 3.0 העדכנית של החברה ומציע פיקסלים בגודל 1.2μm (מיקרו-מטר) ומגוון הטכנולוגיות של סמסונג לשיפור איכות הצילום.
חיישן ISOCELL GNK ב-50 מגה-פיקסל
חיישן ה-GNK החדש מגיע כחלק מסדרת חיישני ה-GN ברזולוציית 50 מגה-פיקסל של סמסונג, בהם ה-GN1 ו-GN2.
הוא שם דגש על צילומי HDR עם שימוש בטכנולוגיית ה-staggered-HDR, המשתמשת בשלושה מצבי ISO שונים לקבלת טווח דינמי רחב של עד 102dB, זאת בנוסף לטכנולוגיית ה-Smart ISO Pro להגדרה אוטומטית של ISO ולקבלת תמונה עם עומק צבע של עד 14 ביט ב-RAW.

חיישן הצילום מגיע בגודל של 1/1.3 אינץ’ עם פיקסלים בגודל 1.2μm, כאשר הוא ממזג בין 4 פיקסלים קרובים (Dual Tetrapixel RGB Bayer Pattern) לקבלת איכות צילום טובה יותר בתנאי תאורה נמוכים, עם תוצאות הדומות לפיקסל בגודל 2.4μm ורגישות גבוהה יותר בתאורה נמוכה.
בנוסף, החיישן משתמש בטכנולוגיית ה-Dual Pixel Pro, המאפשרת זיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי מהיר יותר על ידי שימוש בשתי פוטודיודות בעבור כל פיקסל, המסודרות באופן מאונך ומאוזן לקבלת תוצאות טובות יותר בצילום.
הוא תומך בהסרטת וידאו ברזולוציית 8K ב-30 פריימים בשניה, 4K ב-120 פריימים בשניה או Full HD ב-240 פריימים בשניה.
סמסונג לא ציינה אילו מכשירים ישלבו את חיישן ה-ISOCELL GNK החדש, אך סביר להניח שנזה לראות אותו בדגמי 2024 השונים של החברה.