החל מאמש (ש’, 7.10) אנו מקבלים פניות למערכת בדבר אי יכולת גישה לאינטרנט ובעיות גישה במידה מסוימת גם בסלולר באיזורים שונים בארץ, בעיקר באיזור הדרום.
בשיחות עם כמה מחברות הסלולר והאינטרנט אנו מבינים כי עיקר הבעיות נובעות מבעיות באספקת החשמל, והבוקר סיפק לנו משרד התקשורת עדכונים בנושא. כרגע אין צפי סדור לפתרון כל בעיות התקשורת והחשמל, אך הצוותים של חברת החשמל ושל חברות התקשורת השונות פועלים לתיקון הבעיות.
עדכוני משרד התקשורת
לאחר דיון הערכת מצב עם בכירי המשרד, שר התקשורת ומנכ”ל המשרד סיכמו:
משרד התקשורת יפתח חמ”ל שיעקוב אחר הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת, ובין היתר ירכז פניות מיידיות של חברות התקשורת השונות.
על פי הנתונים שהתקבלו, קיימת בסך הכל רציפות תפקודית ברשתות הנייחות (אינטרנט) והניידות (סלולאר). עם זאת, קיימים פערים שרובם נובעים מבעיות באספקת חשמל, שגורמות לבעיות קליטה באיזורים המותקפים. בישובים בהם צה”ל השיג שליטה מוכנסים מיידית צוותים לתיקון התשתיות.
ככל ויש אתרים שנפגעו בפועל (לא בשל אי אספקת חשמל), חברות התקשורת יכינו עד מחר בבוקר רשימה ותכנית שיקום מיידית על מנת שהתושבים באזורים הללו יוכלו לקבל שירות יעיל מהר ככל שניתן. אפשרויות נוספות לפתרון בעיות נבחנות על ידי הצוותים המקצועיים.
לאור הצפי, מחר ובימים הקרובים, לעומסים על תשתיות התקשורת בשל לימודים ועבודה מרחוק, תבוצע בדיקה וניטור לגבי יכולת המערכות לספק שירות מיטבי.
המשרד יעבה את מוקד פניות הציבור, מעבר למוקדי השירות של החברות עצמן ויפעיל חדר מצב.

מספרים ליצירת קשר
בעקבות המצב, משרד התקשורת הקים חמ”ל ועומד בקשר רציף עם חברות התקשורת על מנת לטפל בפניות שמתקבלות.
המשרד נותן מענה לכל אזרח ומטפל בכל תקלה כדי להבטיח את המשך הקשר הסלולרי והאינטרנטי בכל מקום.
לדיווחים על תקלות ניתן להתקשר למרכז ה-SOC (מרכז פעילות חירום ורציפות התפקוד) בטלפון *072-3990840* או בנייד *050-623-6328*
נמשיך לעדכן ככל שנקבל פרטים נוספים.