אב שכול יוצא למסע נקמה בסרט אקשן חדש לחג המולד

“Silent Night”, פוסטר (באדיבות Lionsgate)

במאי האקשן ג’ון וו (“עימות חזיתי”, “משימה בלתי אפשרית 2”) חוזר להוליווד אחרי היעדרות של של שני עשורים בהם חזר לעבוד בעיקר בהונג קונג. את שיבתו לקולנוע האמריקאי הוא עושה עם הסרט החדש “Silent Night”, אשר יתרחש בתקופה הכי אמריקאית שיש – חג המולד.

הסרט עוקב אחר אחר גודלוק (ג’ואל קינמן, “יחידת המתאבדים”), אב שחוזה בבנו הצעיר נורה על ידי כנופיה בערב חג המולד. הטריילר מתחיל באידיליה משפחתית – גודלוק מבלה את החג עם אשתו ובנו הקטן, לבוש בסוודר כריסמס טיפוסי. אך בדיוק באותו הרקע חולפות על פני החצר שלהם מכוניות השייכות לכנופיה בעיצומו של קרב יריות.

גודלוק עצמו נורה בניסיון להגן על בנו, ובבית החולים מגלה כי איבד לא רק את בנו שנהרג, אלא גם את קולו. בשנה הקרובה, יתאמן גודלוק כך שיוכל להבטיח כי בכריסמס הבא ייצא למסע נקמה בכנופייה שהרסה את חייו.

הטריילר בולט במיוחד בחוסר הדיאלוגים בו, ובדומה לסרט האימה “אף אחד לא יציל אותך” ששוחרר לאחרונה בדיסני+, גם כאן אנו צפויים לקבל סרט שקט במיוחד וכמעט ללא דיבורים.

"Silent Night", פוסטר (באדיבות Lionsgate)
“Silent Night”, פוסטר (באדיבות Lionsgate)

שאר הטריילר מתמקד בעיקר באקשן המרשים של וו, אשר בולט עוד יותר לאור השקט של הדמויות, כך שהצופה יכול להתמקד ברעש הלפעמים מחריש של מרדפי מכוניות, קרבות ירי ופיצוצים. כוכב הסרט, ג’ואל קינמן, ביצע כמעט את כל הפעלולים שלו בעצמו, בניסיון להשקיע את כולו לפעולות הדמות שאינה מסוגלת לדבר.

עבור וו, מדובר בקאמבק של ממש להוליווד. סרטו האמריקאי האחרון של הבמאי היה “צ’ק פתוח” (Paycheck) עם בן אפלק ואומה תורמן משנת 2003. בדיוק 20 שנה חלפו מאז, וכעת נאשר לגלות האם מדובר בחזרה חד פעמית או שמא וו מתכנן חזרה פתאומית לשוק האמריקני.

הסרט יינחת בבתי הקולנוע בארה”ב ב-1 בדצמבר. טרם נמסר האם נרכש להפצה בישראל.

השוואת מפרטים