וואטסאפ עובדת על האפשרות לתקשורת בין פלטפורמות (בטא)

אפליקציית וואטסאפ צילום: רונן מנדזיצקי

וואטסאפ (Whatsapp) עובדת על אפשרות לתקשורת בין פלטפורמות שונות ולא רק בין משתמשי וואטסאפ, כך ניתן להסיק מצילום מסך חדש של אתר WABetaInfoהמציג אפשרות של “צ’אטים צד ג’ ” (Third-party chats), צילום מסך המגיע בגרסת בטא חדשה של וואטסאפ לאנדרואיד.

חוק ה-DMA (ר”ת Digital Markets Act), שנכנס לאחרונה לתוקף באיחוד האירופאי, נועד לרסן את חברות הטכנולוגיה, תוך כדי שהאיחוד סימן את וואטסאפ כאחד משירותי “שומרי הסף” (gatekeepers) שהחוק נוגע אליהם וזאת לאור הריכוזיות של החברה בתחום המסרים המיידיים.

כעת נראה כי וואטסאפ עומדת להתאים את עצמה ל-DMA ולאפשר תקשורת עם אפליקציות צד ג’, זאת לאחר שבגרסת הבטא 2.23.19.8 של וואטסאפ לאנדרואיד אותר מסך “צ’אטים צד ג’ “.

נכון לעכשיו ניתן להתייחס לצילום המסך החדש כ”תופס מקום” בלבד באפליקציה כהכנה לפיצ’ר אותו מפתחת החברה, פיצ’ר שצריך להיות מוכן בתוך כ~6 חודשים מכניסת ה-DMA לתוקף על מנת לעמוד בדרישות החוק.

מסך "צ'אטים צד ג'" (מקור WABetaInfo)
מסך “צ’אטים צד ג'” (מקור WABetaInfo)

נכון להרגע מדובר על פיתוח מוקדם מאוד של וואטסאפ, כאשר לא ידוע בפועל כיצד האפשרות של תקשורת בין פלטפורמות תעבוד במקרה של החברה, אך ניתן לראות את הפיתוח הנוכחי כאחת התגובות לחקיקת ה-DMA של האיחוד.

אין ספק כי האיחוד האירופאי הצליח להוכיח פעם נוספת כי ניתן לגרום לענקיות הטכנולוגיה לשנות כיוון ולבצע שינויים דרסטיים למדי מוצרים שלהם, החל מסדרת האייפון 15 שתגיע השבוע לראשונה עם חיבור USB-C ועד וואטסאפ הפופולרית, שתאפשר בצורה כזו או אחרת תקשורת גם עם פלטפורמות אחרות.

השוואת מפרטים