אפל מתברגת דרך קבע בין המובילות במשלוחי טלפונים מידי רבעון ומידי שנה, לרוב במקום השני אחרי סמסונג, ולמרות שבמחצית הראשונה של השנה הנוכחית היא הציגה ירידה במכירות האייפון, אלו עדיין הסתכמו ב-91 מיליארד דולר בתקופה של 6 חודשים בלבד.
כעת, חושפת חברת המחקר Omdia נתונים ספציפיים יותר על משלוחי הטלפונים במחצית הראשונה של השנה, אלה שמים את מכשירי האייפון ב-4 מתוך 5 המקומות הראשונים בטבלה, כשבראשה ניתן למצוא את מכשיר ה-iPhone 14 Pro Max, אשר לפי חברת המחקר זכה לכמות משלוחים של 26.5 מיליון יחידות במחצית הראשונה של השנה.
במקום השני ממוקם מכשיר האייפון 14 פרו עם 21 מיליון יחידות שנשלחו במחצית הראשונה של השנה, כאשר במקום השלישי ממוקם האייפון 14 עם 16.5 מיליון יחידות ובמקום הרביעי האייפון 13 מהשנה הקודמת עם 15.5 מיליון יחידות.
תוספת מעניינת לרשימה הוא האייפון 11 שהוצג במקור בשנת 2019 אך ממשיך להימכר לצד הדגמים האחרים של החברה, כשהוא מתברג במקום העשירי ברשימה עם 6.9 מיליון יחידות.

אסטרטגיית הבידול של אפל עובדת
אפל כמובן לא חושפת נתונים לגבי מכירות כמותיות של טלפונים ובטח שלא לדגמים ספציפיים, אך על פי נתוני חברת המחקר מדובר בחדשות טובות עבור החברה, שכן הם מעידים על הצלחת האסטרטגיה של אפל בביסוס הדגמים היקרים יותר שלה בראש המכירות.
האסטרטגיה בה נהגה אפל בשנים האחרונות היא כזו שמנסה לבדל יותר ויותר בין שני דגמי הכניסה שלה בסדרת הדגל (למשל אייפון 14 ואייפון 14 פלוס) ובין שני דגמי הפרו (למשל אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס), כאשר עם סדרת האייפון 14 היה מדובר בשינוי משמעותי למדי הודות למעבר לשימוש ב”אי הדינמי” במקום במגרעת הרגילה שהייתה זמינה עד כה בדגמי האייפון.
הצגת עדכונים משמעותיים יותר במכשירים היקרים יותר נועדה כדי לשים עליהם דגש, שכן מדובר במכשירים יקרים יותר שעבורם החברה ככל הנראה מרוויחה יותר.
ומה לגבי החברות האחרות ברשימה?
דגם ה-Galaxy A14 של סמסונג תופס את המקום החמישי עם 12.4 מיליון יחידות שנשלחו במחצית הראשונה של השנה. מדובר בירידה אל מול דגם ה-Galaxy A13, שתפס בתקופה המקבילה בשנה שעברה את המקום השלישי עם 16.2 מיליון יחידות.
סמסונג תופסת גם את יתר המקומות ברשימה, כבמקום השישי אנו מוצאים את מכשיר הדגל Galaxy S23 Ultra עם 9.6 מיליון יחידות.
להלן הרשימה המלאה:
